Новата градска DC зареждачка на Tesla ни бие леко на бойлер
В този блог: Преди Model 3 вълната, Tesla пуска по-малка градска DC зарядна станция.
Мощността на устройството е до 72 кВт, около 2 пъти по-малко от настоящия максимум за Supercharger станциите…
Като я видяхме тия дни за пръв път в офиса, обаче, някой възкликна спонтанно, “мяза на бойлер”.
Кои сме ние, че да се майтапим с Tesla, ама за къде сме без майтап. И с нашите зареждачки всеки може да се помайтапи, но майтапа настрана, на 11 септември Tesla обяви новата зареждачка в своя блог и намираме устройството за много преценено и добре планирано предвид задаващите се талази от Tesla електромобили.
Не само това, но технически погледнато е добре сложено с този максимум от 72 кВт. Това най-вероятно означава няколко кВт надолу или реална мощност около 67-68 кВт. Не можем да сме сигурни преди да се появят реални измервания, но обикновено така е при DC зарядните станции – има известен процент загуба в мощността.
Това е така да се каже третото зарядно решение на Tesla. ето как се нареждат:
- Supercharger мрежа (най-вече за бързо зареждане при дълго пътувания)
- Destination мрежа (по хотели, ресторанти и подобни обекти)
- Градски DC зареждачки (за ускорено зареждане в градски условия)
Разбира се, не е задължително да са в този ред и предстои да видим кой от тези обществени варианти на Tesla зареждане ще бъде най-използван.
За начало стартират далеч от Европа, в центровете на Чикаго и Бостън, но са си американска компания и това е съвсем естествено.
Реално това също са Supercharger зареждачки, но с намалена мощност. Изглеждат като стандартна DC зарядна станция в смисъла на това, че обикновено оборудването е вътре в самата станция. Иначе, при големите Supercharger станции техниката е встрани от самите колонки, в които има малко електроника и кабел за зареждане.
Както вече стана дума, намираме новото устройство за добре преценено, защото в градски условия можем да си позволим повече време за зареждане отколкото на магистралата където повечето хора ще искат да напълнят батерията максимално бързо. В същото време е достатъчно силно – вероятно за 20-ина минути ще може да напълни половин Model 3 (базова) батерия.
С тази нова DC станция засега Tesla отново е една крачка пред настоящия стандарт. С много малки изключения DC зареждачките по света сега са с 50 кВт мощност. Това обаче ще започне да се променя осезаемо със следващото поколение електромобили (след около 3 години), чиито батерии ще могат да се зареждат със 150 кВт мощност, преди да стигнем до задаващите се 350 кВт за истински бързо зареждане.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply