Tesla D – втори мотор за Model S, 691 кс и 3.2 сек. до 100 км/ч!, плюс изненадващ Автопилот

tesla_model_s_dual_motors

Tesla D – втори мотор за Model S, 691 кс и 3.2 сек. до 100 км/ч!, плюс изненадващ Автопилот

tesla_model_s_dual_motors
В този блог: С втори мотор на предната ос Tesla Model S ще къса всичко на пътя, а “другото нещо” е “А”

Пускай по някоя и друга дума, дръж ги в напрежение и само гледай какво става. Елон Мъск играе идеално тази роля, но напоследък явно реши, че и копче да каже, пак ще е достатъчно. И така, в началото на октомври Мъск каза само едно “D” придружено с лаконичното “и още нещо, но ще ви кажем повече на 9 октомври”. В неговия туийт имаше и снимка на Model S полускрит зад гаражна врата с голямо D на нея. Ето, 9-ти октомври дойде и вече знаем – D означава Dual Motor или иначе казано втори електромотор за предната ос на Model S и шокиращо ускорение за 3.2 секунди до 100 км/ч, но и повече пробег (още близо 20 км)…

Сега големите авто марки си намериха електро-майстора. С 691 коня и 3 сек. ускорение Model S P85D ще предизвика много главоболия в не един и два авто гранда.

В Калифорния към 5 сутринта наше време започна супер пищно събитие, на което мнозина очакваха да видят прототип на Model 3 или нова версия на Model X. Е, очевидно са останали разочаровани в това, защото нямаше такива анонси и трябваше да се задоволят с новото D – Dual Motor за Model S – което мрежата така или иначе отгатна предварително. Единственият “недостатък” засега е, че Dоставките започват от февруари 2015 – в края на зимата.

С този втори електромотор Model S става нещо като AWD, но Tesla го нарича Dual Drive. И предвид желанието на всеки да извести своите потребители първи, ето защо в Tesla нямат рекламен отдел – ние всички сме им рекламния отдел. Сайтове от цял свят веднага разтръбиха “D” новината и потребителите естествено подеха вълната.

Обикновено AWD версиите на автомобилите харчат повече гориво, но изумителното при Model S D и въобще при електромобилите е, че вторият мотор се явява допълнителен регенериращ агрегат, който връща още повече енергия в батерията и оттам D версията всъщност е с двайсетина киломентра повече пробег, вместо с по-малко от стандартната със задно задвижване.

По-рано в четвъртък (9-ти октомври), във форума на Tesla се появи коментар, според който потребителят Zyklus е разкрил в конфигуратора на сайта следното:

“DV4W”:{
“category”:”C_DRIVE”,
“delivery_date”:null,
“delivery_date_warning”:null,
“description”:”Dual Drive Motor”,
“disclaimer”:null,
“list_price”:0,
“name”:”Dual Drive Motor”,
“no_ui”:true,
“price”:0,
“price_indicator”:”Included”,
“toggle_pair”:”DV2W”
},

Така, голямото чакане за Tesla D свърши, а “другото нещо” е втора буква, която Елон се радваше, че не е “изпуснал”, но тя е А, за Автопилот. Ето какво знаем сега:

Новият all-wheel drive Model S – “D” – е с 10 мили повече пробег (за официални 275 или 443 км), което е постигнато с увеличаване на общата ефикасност на задвижващата система, наречено “огромно подобрение” от Елон Мъск. Всички Model S с тази опция ще имат и буквата “D” на задния капак – P85 “performance” моделът например ще се казва P85D. D моделите ще имат по-висока максимална скорост и ще ускоряват за 3.2 сек. от 0-100 км/ч.

Огромно подобрение, защото “при всички AWD системи нещата са по-неефикасни, но понеже ние имаме два задвижващи агрегата, можем да подаваме мощност на единия или другия и всеки от тях постоянно да е в най-ефективен режим, с което преодоляваме увеличената маса на двигателя,” обясни Мъск.

В новия D вариант ще има три режима на уркорение:

Normal

Sport

Insane

Да, през смях Мъск потвърди, че ще пише точно insane.

“Другото нещо” е “А” – буквата, която Мъск се радваше, че не разкри – за Автономен Автопилот, който е в производство от последните две седмици. В новата технология влизат далекобоен насочен напред радар, камера разпознаваща изображения като пътни знаци, както и пешеходци, а също и 360-градусов далекобоен сонар. За съжаление новите неща няма да могат да се интегрират във вече произведени Model S.

С автопилота Model S ще може да се паркира сам (както BMW i3), но и да идва до теб там където чакаш. Мъск каза, че следващото нещо, което иска, е зарядният щепсел да се включва сам за зареждане и въпреки че звучеше шеговито каза “ние вероятно ще направим нещо такова,” но не спомена нищо за безжично зареждане или цени на новите неща, за които става дума в този блог.

Но на страницата на Tesla новата опция вече е налична в конфигуратора – цената е $14,600 за Dual Motor.

Не писахме за това, но май трябваше – наскоро Tesla обяви програма за обратно изкупуване на Model S и ето защо било – много хора вероятно ще искат да си вземат D и да върнат “старите” Model S обратно.

Успяхме да видим и разберем всичко от мястото на събитието благодарение на @Teslarati с директното предаване, ако може да се нарече така, в техния Twitter акаунт, за което им благодарим. Много други също “излъчваха” от мястото на събитието и ако фурорът беше толкова голям за две добавки на Model S, представяме си какво ще е при показването на Model 3 или Model X.

И за финал, ето реакции на нереалното ускорение на Model S P85D:

{youtube}WbVEkh4AMqM{/youtube}

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *