Tesla и Coda: Има място за независимите производители на електроколи

Gigaom интервю с представители на Tesla и Coda

Tesla и Coda: Има място за независимите производители на електроколи

Gigaom интервю с представители на Tesla и Coda

Възможно ли е независими производители на електромонили да се съревновават с големи компании като Nissan и Chevy, които се насочват кьм електрическите коли? Този въпрос беше в центъра на обсъждането в експертната група по време на Green:Net конференцията на GigaOM, в която участваха и мениджъра Жером Гийен от Tesla и вицепрезидентът на Coda Automotive, Крис Полсън. Техният отговор? “С премахването на старите начини за правене на бизнес. Да бъдеш независим ти дава възможност да не си предубеден”, коментира Гийен. Полсън потвърди това мнение, като каза, че една малка, независима компания, не трябва да следва старите начини, по които хората са правили коли в миналото, като така ще може да взема по-добри решения, по-бързо. “Ние нямаме комисии”, шегува се Полсън.

Въпреки това, двете компании са изправени пред предстояща битка. Предвижда се Модел S на Tesla да стартира в средата на 2012 г. и да струва от 60 000 щатски долара нагоре. Седанът на CODA ще е с по-умерена цена, $45 000, но това е все още е значително повече от цената на Nissan Leaf, който струва на потребителите $33 000 (и с до $8,000 по-евтино с отстъпки в различни райони). Въпреки това, Полсън и Гийен казаха, че се надяват да имат предимството да бъдат първи и че повечето от големите производители на автомобили засега изчакват.

Какво друго ще предложат автомобилите и двете компании пред Leaf и други конкурентни модели от големите производители? Гийен каза, че Модел S ще изненада клиентите с иновации, като се започне с багажното пространство под предния капак и системата за забавление с 17 инчов екран. Полсън каза, че неговата компания се е концентрирала върху иновации на батерията.

И Tesla, и CODA разчитат на търговски площи за продажба на електрически автомобили на потребителите. Tesla експериментира с подобен на Apple подход, като направи опит с продажби на дребно в Сантана Ред в Сан Хосе, Калифорния, а CODA иска през това лято да отвори магазин в Лос Анджелис. Въпреки това, от сцената, Полсън каза, че няма пряка конкуренция между двете компании. “Ние стартираме производството заедно”, каза той. Гийен се съгласи и заяви, че той приветства дори и големите момчета на купона. “Колкото повече електрически превозни средства има на пътя, толкова по-добре за всички нас”, каза той.

Няма как да не се съгласим – все пак всички искаме технологията да се развие по-бързо и електромобилите да поевтинеят.

Watch live streaming video from greennet2011 at livestream.com

Източник: gigaom.com

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *