Така изглежда гигафабриката на Tesla в началото на януари 2015 г.
Гигафабриката на Tesla очевидно изисква гига количество работа и от горната снимка личи, че там наистина кипи супер здрав труд. Последният път, когато видяхме снимка от мястото там имаше само изкопи, но сега вече има не само строеж, но и соларни панели…
Снимката е на Боб Трегилус от Plugin America и на нея виждаме две големи ниски бели халета плюс по-голяма конструкция в начална фаза (панелите отгоре приличат на соларни), с куп работници и машини навсякъде. Обектът е гигантски, но такива са нещата, когато смяташ да произвеждаш батерии за стотици хиляди електромобили.
Според плана първите батерии трябва да започнат да излизат от фабриката в края на 2016 г., а до 2018 г. да последва спад в цените. Защото освен строежа има още едно предизвикателство – Tesla Model 3 да се продава за $35,000, както Елон Мъск обяви преди време.
Цената е сравнима с тази на Chevrolet Volt, а в САЩ базовата на Nissan LEAF вече е дори малко под $29,000, но Model 3 е планиран с два пъти и половина повече пробег от сегашния LEAF (чийто нов модел около 2017 г. се очаква с поне 250 км пробег).
За тази базова цена Model 3 вероятно ще получи батерия за пробег от 300-320 км или поне това е ангажиментът на Мъск. Електрическата мобилност се развива много бързо и до две години може да се случат много неща. Засега в Tesla разчитат на доказаната литиево-йонна технология, която ще използват и в Гигафабриката, но си оставят възможност за преоборудване/пренасочване към други технологии.
Благодарим на Боб Трегилус за тази снимка (CC BY-NC-SA 4.0) – хубаво е да виждаме как върви строежът на Гигафабриката.
Кликни тук за пълен размер на снимката.
От: Cleantechnica
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply