Защо Tesla започна да ограничава скоростта на зареждане
В този блог: Малко по-бавно ще се зареждат Tesla електромобили натрупали множество бързи зареждания.
Tesla наскоро предизвика недоволството сред редица стари клиенти, които бяха изненадани с поставянето на лимит на скоростта на зареждане на електромобилите им поради множество натрупани бързи зареждания…
Подобна бъркотия се заформи и преди няколко месеца, когато след поредната актуализация на софтуера на Model S и X беше ограничено използването на Launch Mode (в отговор на протест на собственик по-късно Tesla премахна това ограничение).
И в двата случая обаче компанията не се опитва да развали кефа на потребителите си, а точно обратното. Целта на Tesla е да контролира скоростта на зареждане, за да се осигури максимално дълъг живот на батерията, докато не се прави голям компромис с времето за зареждане. Честото използване на бързото зареждане в продължителен период от време може да намали живота на батерията и от Tesla oобясниха в официално изявление каква точно е причината за тази промяна.
“Най-високата точка на зареждане на литиево йонната клетка започва да спада с времето, след огромен брой бързи зареждания. Това се дължи на физически и химически промени вътре в клетките. Нашата технология за бързо зареждане е разработена така, че да поддържа батерията безопасна и да запазва максималния капацитет на клетките при всякакви условия. За да поддържаме безопасността и да запазим максималния обхват, трябва да забавим скоростта на зареждане, когато клетките са твърде студени, когато нивото на зареждане е почти пълно, а също и когато условията на клетката се променят постепенно с възрастта и употребата.”
Въпреки че не един и двама от собствениците на Tesla са се изказвали доста гласно против ограничения, които им се налагат в колата, специално в този случай вероятно няма шофьор, който да не иска да увеличи живота на батерията си, така че с това правило вероятно ще им е по-лесно да се съгласят.
Oще повече, след като Tesla обясни подробно защо се прави тази промяна и че тя е нужна само при колите, които са натрупали множество бързи зареждания и батерията им е на път да започне да губи капацитет. На този етап такова ограничение ще засегне само 1% от клиентите на Tesla, на които ще им отнема около 5 минути повече, за да заредят батерията на колата си.
Във всеки случай спорът е вдъхновил много собственици да научат малко повече за това как честото бързо зареждане може да се отрази на живота на батерията с времето.
Както Тесла обясни, много неща могат да намалят продължителността на живота на батерията, включително зареждането при висока скорост C. Скоростта С е скоростта, с която се зарежда или разрежда батерията, в сравнение с нейния максимален капацитет. Например, ако батерията се зарежда със скорост 1С, тя ще достигне пълно зареждане за 1 час. Увеличаването на тока увеличава скоростта на C и намалява времето до пълно зареждане.
Зареждането при високи С скорости причинява химични промени в клетките на батерията, които в крайна сметка могат да намалят продължителността на живота им. Ако често зареждаш с висока скорост C, след няколко години батерията няма да може да взима същото количество ток, колкото е взимала в началото, поне не безопасно и ефективно.
Друг фактор, който влияе върху живота на батерията, е температурата. За максимален живот, батериите трябва да работят в оптимален температурен диапазон. Прекомерната топлина може да съкрати живота (както научиха някои собственици на Niisan Leaf в Аризона преди години), но същото може да се случи и ако е прекалено студено.
Скоростта на химическата реакция е драстично засегната от промените в температурата. При по-ниски температури вътрешното съпротивление на акумулатора се увеличава, а литиевите йони в електролита имат по-голяма склонност да излязат от разтвора и да се натрупват върху електродите – процес, наречен облицовка. Това е лоша новина, защото по този начин не само че капацитетът намалява с времето, но може да се предизвика и късо съединение с катастрофални резултати.
Увеличаването на живота на батерията не е единствената причина зареждащите устройства да наблюдават процеса на зареждане – безопасността също е от ключово значение.
Comments (36)
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Общи работи по химия.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Ами ОК, съгласен съм с обясненията, но ….. Също така си спомням, когато излязоха първите модел С, колко много се биха в гърдите, че дават 8 години гаранция на батерията независимо колко често зареждаш и незнам си какво, и че капацитета няма да падне под еди-колко-си процента. Сега за мен това е признание, че не всичко е така както очакват, и искат да се застраховат за този 8 годишен период при по-старите коли, които са минали много километри. Иначе батериите изглеждат добре, имаше една графика за загуба на капацитет и изминатия километраж – би трябвало да са много качествени.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Мисля си, че наистина е насочено към един много малък процент собственици/коли, които пътуват постоянно и зареждат много често на superch. Реално бързото зареждане не е проблемно – то дори скъсява времето за паразитни реакции. Прекаляването, както с повечето неща, е повод за притеснения.
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!
Опитват се да ограничат тези които умишлено не зареждат в тях, а специално ходят до бързата зарядна станция, защото е безплатна!