Направо си отиваме към половин милион Tesla Model 3 резервации
В този блог: Феноменално количество от 325,000 поръчки за Model 3 само за една седмица.
Model 3 еуфорията започна с палаткови лагери и опашки пред салоните на Tesla в самия край на март и само за седмица масовият електромобил на Tesla вече разбива всички очаквания за интерес с потвърдени над 325,000 резервации…
От Tesla признават, че са супер изненадани и се налага бързо да преосмислят плановете за производство. Интересът към Model 3 вече тресе целия свят и предизвиква злъчни въпроси от инвеститори в заседателни зали като тази на Daimler (правим отделен блог за това).
Разразилата се Tesla мания обаче означава и че чакането за Model 3 ще е голямо изпитание за търпението за десетки или стотици хиляди хора. С това темпо на резервиране като нищо може да се стигне до половин милион резервации още този или следващия месец. Наистина ще е голям подвиг да се оптимизират всички планове за разработка, производство и изкарване на пазара на Model 3.
Добрата новина е, че заводът във Фримонт има огромен капацитет, инсталацията за боядисване е разширена значително още в края на 2014 г., а Гигафабриката за батерии не е готова, но в някои нейни части вече се работи.
Научените от Model S и X уроци със сигурност ще помогнат много на Tesla в производството на M3, при което няма да има сложни елементи като крилатите врати на X и множеството алуминиеви панели при S. Опростяването ще е от ключово значение за по-бързо изпълнение на поръчките, което обаче при тази ситуация ще е геройство да стане до края на 2018 г.
Информацията за настоящите 325,000 резервации за една седмица идва от блог на сайта на Tesla от днес и както всички добре знаем, компанията не е похарчила и стотинка за реклама на Model 3 – всичко е “от уста на уста” и естествен потребителски интерес.
Model 3 буквално отваря нова глава в историята и стискаме палци на всички в Tesla да реализират този чудесен нов масов електромобил с все така страстното желание за ускоряване на преминаването към устойчив транспорт.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?
Започвам да се чудя каква реакция ще имат. Да, казват, че ще преосмислят производствените си планове, но това нищо не ни казва.
При положение, че те ще могат да произвеждат максимум 500 хил. бройки през 2020, то капацитета им през 2018-2019 ще нещо като 200-300 хил на година. Не съм сигурен дали и тези цифри не са малко високи. В същото време те са ограничени и от гигафабриката за батерии. От една страна това означава, че повечето хора ще трябва да чакат до поне 2020 за да получат автомобила си, от друга търсенето е огромно и то още само от “early-adopter”-те. До две години, масовият потребител ще може да преосмисли идеята и с толкова верни фенове, бързо ще бъдат продадени.
Всичко казано дотук, ме навежда на мисълта, че ще потърсят начини да увеличат и капацитета от 500 хил. коли, както и да забързат максимално плановете. Дали ще е със строеж/покупка на друга фабрика за коли и още една за батерии, не мога да кажа, но ще трябва да направят нещо.
В момента имат 14 милярда потенциални приходи в “backlog” с помощта на които могат да осъществят доста успешни емисии на микс от акции и облигации. Това може да им позволи да помислят за забързване/разширение на производствената база, от която те имат силна нужда в момента. Но голямо предизвикателство ще бъде и за техните доставчици, тъй като и те ще трябва да растат с тях.
Въобще имат доста организационна работа, но трябва да работят здраво, защото имат невероятен продукт, за който пазара дава мило и драго. Кой друг може да се похвали със същото?