Tesla започна производството на новите батерийни клетки за Model 3

tesla_battery_cell

Tesla започна производството на новите батерийни клетки за Model 3

tesla_battery_cell

В този блог: Tesla с още една стъпка напред преди пускането на Model 3 през юли.

От Tesla потвърдиха, че през уикенда е започнало производството на новите батерийни клетки за Model 3 в гигафабриката в Невада – важна стъпка към стартирането на производството на новият електромобил на Tesla в края на идния месец.

Именно тези нови батерийни клетки играят ключова роля в намаляването на цената на базовата версия на електромобила до $35,000. Новият 2170 формат на батерийните клетки на Tesla бе пуснат в производство още през януари тази година, но тези клетки се използваха предимно за стационарни продукти за съхранение на енергия като Powerwall и Powerpack.

Компаниятао обяви, че целта й е да започне производството на тези клетки през второто тримесечие на 2017 г. и съоснователят на Tesla и главен технологичен директор Дж. Б. Стробъл потвърди през изминалия уикенд, че производството на клетките е започнало в Гигафабриката.

В Tesla са проектирали изцяло нов модул и архитектура за 2170 клетките, които ще се използват в Model 3. Те са произведени от Panasonic, докато Tesla е отговорнa за производството на модулите и цялостнoто сглобяване на батериите в Невада.

На този етап Panasonic и Tesla все още не са предоставили много информация за новите клетки, но изпълнителният директор Елон Мъск все по често ги споменава напоследък и последното което сподели за тях беше, че “това са клетките с най-висока енергийна плътност и най-ниска цена в света“.

Компанията се стреми да постигне намаляване на разходите с 35% благодарение на новите клетки. Първоначално те ще се използват само в Model 3, но Tesla планира също така да започне да ги използва и в производството на Model S и Model X, след като производственият капацитет се увеличи достатъчно.

До края на 2018 г. Tesla планира да достигне до 50 GWh капацитет в гигафабриката в Невада, който би бил достатъчен за производството на 500,000 електромобила и много Powerwall и Powerpack системи в рамките на година.

Новите клетки също могат да имат и значително подобрена трайност. Джеф Дан от изследователския екип на Tesla сподели, че са постигнати редица подобрения в удължаването на жизнения цикъл на литиево-йонните батерии, но засега се въздържа от коментар кога те ще навлязат в клетките на Tesla.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *