За модерни майки: с едно електро колело – две бебета
Електрически велосипед за майки с бебета – чудесно, и нямаш нужда от две колички!
Кога за последен път видях майка да вози бебето си на колело? Ъммм, май имаше една такава случка през лятото. Е, не излизам чак толкова много, така че може да съм пропуснал някои такива гледки. Но все пак не са много често явление у нас, нали?
В Япония, обаче, нещата седят по съвсем различен начин. На японски, Mamachari (хм, много са японските майтапи в БГ вариант, но тук не става дума за Мама Шари…) е нещо от рода на велосипед за майки. Това означава, че задължително има седалки за деца и рамката улеснява максимално качването. О, седалкИ… децА?!? Да, по една отпред и отзад, та може да се возят две бебчета или малки деца. Но все пак става по-тежко. Затова коя е логичната добавка? Електрическа!
Става дума за разработения от Bridgestone педелек (ето каква е разликата между Pedelec и е-bike) Angelino Petite Assista, който определено може да се хареса на всеки, който търси лесен начин да вози екологично децата си. И в допълнение към ниската рамка за лесно качване, Assista има тристепенна електрическа асистенция, с чиято помощ много по-лесно могат да се изкачват по-стръмни участници от път или алеи, а пък и да се минава по-бързо на места, на които това е необходимо. Но максималният “полезен товар” – един възрастен и две бебета – не трябва да надвишава 100 кг. Дали пък затова моделът засега не се предлага в САЩ?!?
За щатите не знам, но Bridgestone твърди, че е продала феноменалните триста хиляди бройки Аssista в родна Япония. Много повече са велосипедистите, които срещам в южния парк в сравнение с преди няколко години, но сме много далеч от такова масово използване на велосипеди ние в България – за щастие положението полека се подобрява.
Нали е за возене на деца, Assista има защитни кори за главите и заспиването не е проблем – детските вратлета няма да се люшкат насам-натам. Детските седалки имат също така комфортни стъпенки, а предната и подлакътници. Мммм .
Assista може да осигурява електрически тласък в продължение на 32 – 37 километра, което си е супер пробег за ежедневните транспортни нужди на модерните майки, решили да се сдобият с подобно улеснение. Такова е, между впрочем, и стабилната стойка, която позволява вертикално паркиране на колелото.
В Япония удоволствието Assista излиза някъде около 2,700 лева, дори малко по-евтино от DRAG MotivE. Ако случайно това ти се струва не особено атрактивна цена, помисли за парите, които можеш да спестиш като не купиш две колички. ОК, трудно е винаги да си с колело, но Assista ми се вижда супер подходящ за нашата рубрика Полезно и ефективно и получава заслужено място там.
Искаш ли да си купиш такова колело? Поне харесва ли ти идеята? Светни ни какво какво мислиш в коментарите отдолу.
[От: Treehugger]
[Снимка: Bridgestone]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Leave a Reply