“Тези в Tesla знаят ли нещо, дето ние не го знаем?”

tesla model s po skupi paketi

“Тези в Tesla знаят ли нещо, дето ние не го знаем?”

tesla model s po skupi paketi

Tesla Model S е скъп, но става още по-скъп… и по-търсен
В този блог: Всички електромобили надолу, Tesla Model S нагоре – от 1 август вече с по-скъпи пакети и опции.

Много неща се случват около Tesla Motors в иначе отпускарския август. Две от предизвикващите най-много интерес: по-високи цени на пакетите и опциите от 1 август и официалната доставка на първия европейски Model S в норвежката столица Осло на 7 август. Еуфорията около супер електрическия седан е невероятна и като че ли дори нарастващите цени не могат да я “усмирят”. И всичко това на фона на постоянните намаления в цените на повечето електромобили, които се предлагат в момента на пазара…

Още не става дума за нашия пазар, където очакваме скоро да стартират продажбите на Renault Twizy и Kangoo Z.E. и ще трябват предложения, за да се стигне до ценова война в полза на клиента. Със сигурност ще дойде и при нас, но вече се вихри в различни държави по света. Най-вече в щатите, разбира се, където лизинговите преложения за електромобили стават все по-атрактивни.

По-рано тази година Nissan свали цената на LEAF с €3,000, а другите автопроизводители на закъсняха с “корекциите”. Поевтиняха Honda Fit EV, Toyota RAV 4 EV и Ford Focus Electric. Най-пресните намаления са в лизинговата вноска за електрическия Smart, която падна до $139/месец, а само преди дни Chevrolet намали цената на Volt с цели пет хиляди долара!

“Тези в Tesla знаят ли нещо, дето ние не го знаем?”

Твърде вероятно е всички да си задават точно този въпрос, защото явно им се налага да свалят цените, а в Tesla Motors правят точно обратното – качват ги. Става дума за промяна в цените на опциите и пакетите на Tesla Model S от 1 август, която разстрои мнозина и провокира две вече доста набъбнали теми, едната във форума на Tesla Motors, а другата в teslamotorsclub.com. Общо взето както винаги има два лагера: едни недоволстват от това, че трябва да платят (някои до $12,000 повече) за наскоро поръчаните си електромобили, а други не смятат “$8k горница за нещо кой знае какво при $100k кола”.

Обикновено всеки си е прав за себе си и защитава позицията си, но как наистина Tesla си позволява да вдига цените, когато всички останали ги свалят? Ето нещо, което донякъде обяснява нещата:

Porsche 911 е кулминация на 50 години уникално германско инженерство. Колата е подобрявана постепенно в последните 50 години. Невероятна машина е – с нея Porsche взе не една и две награди. Имам 911, но почти не съм го карал, откакто получих своя Model S. Просто, 911 е твърде далеч от разбиващото удоволствие, което “второто” усилие [Model S] на Tesla дава. Поздравления за екипа на Tesla, който ме остави без дъх с това изумително постижение за толкова кратко време.

  Потребител от форума на Tesla Motors

Нямам Porsche 911. Никога не съм карал дори такова. Естествено, на всички ни е ясно, че е супер кола. Каквото и да си говорим, повече от ясно е също и че тези думи отгоре са доста обезпокоителни за Porsche. Наред с последните данни, според които Model S продължава да се продава повече от големите германски лимузини… Това, което става сега е, че след много дълго време се появи “нещо”, което много бързо се вклини в отдавна стройните челни германски редици.

Под снимката за първия доставен европейски Model S на фейсбук страницата на eCars.bg се позаформиха коментари. Един от тях е, че “българите, които могат да си позволят Model S, обикновено залагат на по-мутренски марки”. Интересното е, че наскоро попаднах на информация за клиентите на Tesla. Повечето са заможни, естествено, това не е изненадващо. Но са и такива, слезли от топ коли на марки с установени имена, за да се качат на “новото удоволствие”. Сигурно много им е харесало, за да се метнат на непознатия електромобил. Още не съм карал Model S, но по всичко личи, че краде много лесно иначе закоравели фенове на други марки.

Колко по-скъп става Model S?

Явно достатъчно, че темата в teslamotorsclub да започва със сравнение между Model S и BMW M5 (не i5, за съжаление). Има ги дежурните “за тия 10-15 хиляди горница ще сипвам бензин до края на света, че и сервизното обслужване ще си покривам”. Но понеже не искам и аз да я въртя тази плоча, че мелодията е здраво втръснала, вероятно ще ти е по-полезно да научиш за самите цени, вместо за чесането на езици:

Искаш панорамен покрив. ОК, но сега опцията вече стува $2,500. Беше $1,500. В Германия пък се предлага за €1,550?!? Иди разбери…

Сензори за паркиране? Няма проблем – $500… след като си поръчаш Tech пакета за $3,500, обаче… За Европа още по-скъпо – €3,900!

Пакет за студа? Разбира се, приготви си €1,500 за отопление на задните седалки, пръскалките за предното стъкло и още 1-2 стоплящи неща ;).

Ето ти направо линк към германската страница с опции за Model S (хм, на заигравка го  ударих вече, а си карам старата германска лимузина и аз още, ама от малко самоирония не боли, нали? Laughing).

Какво става в резултат?

Има не малко разочаровани, това е видно от форумите. Но акциите на Tesla продължават да се качват. Ако по-рано през годината $94 за брой изглеждаше фантастично, какво ще кажеш за новия пик от $150 тези дни? Супер, остава само да внимават, че отвисоко се пада лошо и боли. Надявам се да го карат все така успешно, да увеличават печалбите си, да имат щастливи клиенти и да продължават да променят света.

И нещо за финал

Няма да са малко хората, дето няма да могат да си позволят Model S. Затова новината, че по-евтината и по-масова електро кола на Tesla ще има 300 км пробег и ще е вероятно на половин цена ни идва много добре. Докато се появи, разбира, конкуренцията при електромобилите вече ще е доста силна, така че ще имаме избор. И твоят eCars.bg екип ще ти помага да го направиш, за да си щастлив/а със своя електромобил, какъвто и да е той Wink.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *