За пожара, който не можа да обхване Tesla Model S
Миналия вторник, движещ се с магистрална скотост Tesla Model S се удари в метално парче на пътя, което предизвика значителни щети и пожар в електромобила. Видео с пламналата кола се появи бързо в интернет и предизвика дежурната електромобилна истерия, в резултат на което (за кратко) акциите на Tesla Motors се сринаха с $30. Собственикът на колата е невредим, пожарът е потушен, щетите са ограничени до предното багажно отделение, а Tesla предложи адекватно разяснение по случая в своя корпоративен блог…
Само за 2-3 дена акциите тръгнаха обратно нагоре и се оказа, че този пожар е неочаквано доказателство за това колко обезопасен е Model S. Като за начало, Елон Мъск предлага едно бързо разяснение:
Подробности за историята:
Ударът е причинил пожар в предната част на батерията, която се състои от 16 части. Защитните стени вътре в батерията са попречили на огъня да се разпространи. Вградени в батерията отдушници насочват пламъците надолу към пътната настилка, отвеждайки ги от колата.
След пристигане на място пожарникарите са пробили дупки в горната част на щита на батерията, след което са пръскали с вода. Литиево-йонната батерия на Model S може да се третира с вода (вместо сухо вещество), но металният кожух не трябва да се пробива, защото както е станало в случая, новите дупки са позволили на пламъците да променят посоката си към предния багажник на Model S. Въпреки това, комбинацията от вода и сухо вещество бързо е потушила пожара.
ДВГ колите горят много повече
Електро колите са все още много малко на брой в сравнение с ДВГ возилата и всяка случка от този тип привлича много повече внимание. Само че, както Мъск посочва, в САЩ годишно се запалват около 150,000 превозни средства, а ниската енергийна плътност на батерията на Model S я прави значително по-неподатлива на запалване, в сравнение с колите с ДВГ.
Сигурността преди всичко
Все търсим информация за нови и нови обещаващи технологии при батериите, които да ни осигуряват повече пробег. Но безопасността е по-важна. И ето че дойде момента да разберем на какво ниво е тази на Tesla Model S. То и няма как, без инциденти на пътя, а с електромобили те все още са рядкост и тепърва съответните организации ще събират ценна информация за аварийните ситуации с електрически превозни средства.
Това беше и първото “огнено доказване” на Model S и след моментния срив на акциите, надеждността на колата върна стойностите им обратно към предишните пикове. Остава ни малко да я видим на живо – в средата на октомври на eCarTec Мюнхен.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply