Tesla Model S корекция в движение – засега снижаването отпада
Темата с тези пожари вече се раздуха прекалено много. И трите са вследствие на удар от пътни отломки отдолу при висока скорост. След третия Tesla реши да вземе мерки, като ограничи дистанционно снижаването на колата при по-високи скорости…
Мярката е временна, защото с предстоящата надстройка на софтуера през януари 2014 вече ще иам директен контрол върху височината на въздушното окачване от самата кола.
Какъв е проблемът
През октомври 2013 видяхме за първи път Tesla Model S на живо в Мюнхен. Още на улицата останахме учудени от големия размер. А вътре в салона на компанията има и шаси с батерия – тя е огромна. Простира се по площта на целия под. Супер защитена е, но краищата й са много близо до външните габарити на колата. И ето ги първите случаи на удари отдолу, които показват потенциалната слабост на този дизайн. А и при силен челен удар е възможно да има известно нарушаване на целостта на батерията в нейната предна част.
Временното решение
Вече имаме макар и малко опит с Model S от нашия 30 километров тест в Мюнхен. Успяхме да добием известно впечатление за стабилността на колата при висока скорост (170-180 км/ч). Ниското разположение на батерията помага много за тази стабилност, а в добавка инженерите на Tesla са решили да оставят опция за снижаване на въздушното окачване на магистралата.
И сега след като това се оказва проблем, заради снижаването на просвета, временното решение е точно в коригиране на тази функция. Ако имаш Tesla Model S за много неща няма нужда да посещаваш сервизен център. Така и тази корекция е направена по интернет – снижаването на просвета при високи скорости е премахнато. Като знаем колко стабилна е колата, едва ли ще й се отрази толкова. А и това е само за вариантите с въздушно окачване.
Корекция в дизайна?
Това би била една солидна дългосрочна стъпка, която е много трудно да се приложи бързо, но очакваме екипите на Tesla да поработят в тази посока. Една от възможностите е да се намали размерът на батерията чрез скъсяване отпред. Това би могло да изтегли този важен модул от проблемната предна зона и да ограничи пораженията върху него при челен удар.
Или пък да се проектира и изработи нов кожух, да речем от въглеродни нишки. Подобна мярка вече беше взета в Chevrolet – от началото на 2012 г. електрическият Volt разполага с нова по-здрава защитна опаковка за батерията.
Иначе батерията на Model S е изключително подсигурена. Вътре в нея има 16 прегради, има и такава между батерията и купето и с още няколко промени като горните или каквито инженерите измислят, сигурността на колата ще се подобри допълнително. Тя и сега е сред най-безопасните коли на пазара (хубаво е да я наричат №1, но това е субективно) и доработките в посока допълнително обезопасяване само ще вдигнат още и без това високия рейтинг на Model S.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply