Tesla Model S корекция в движение – засега снижаването отпада

tesla model s bateria

Tesla Model S корекция в движение – засега снижаването отпада

tesla model s bateria

Батерията на Tesla Model S заема целия под на колата – Снимка: eCars.bg
В този блог: След три Model S пожара (само в предната част), Tesla Motors ограничава снижаването на колата в движение.

Темата с тези пожари вече се раздуха прекалено много. И трите са вследствие на удар от пътни отломки отдолу при висока скорост. След третия Tesla реши да вземе мерки, като ограничи дистанционно снижаването на колата при по-високи скорости…

Мярката е временна, защото с предстоящата надстройка на софтуера през януари 2014 вече ще иам директен контрол върху височината на въздушното окачване от самата кола.

Какъв е проблемът

През октомври 2013 видяхме за първи път Tesla Model S на живо в Мюнхен. Още на улицата останахме учудени от големия размер. А вътре в салона на компанията има и шаси с батерия – тя е огромна. Простира се по площта на целия под. Супер защитена е, но краищата й са много близо до външните габарити на колата. И ето ги първите случаи на удари отдолу, които показват потенциалната слабост на този дизайн. А и при силен челен удар е възможно да има известно нарушаване на целостта на батерията в нейната предна част.

Временното решение

Вече имаме макар и малко опит с Model S от нашия 30 километров тест в Мюнхен. Успяхме да добием известно впечатление за стабилността на колата при висока скорост (170-180 км/ч). Ниското разположение на батерията помага много за тази стабилност, а в добавка инженерите на Tesla са решили да оставят опция за снижаване на въздушното окачване на магистралата.

И сега след като това се оказва проблем, заради снижаването на просвета, временното решение е точно в коригиране на тази функция. Ако имаш Tesla Model S за много неща няма нужда да посещаваш сервизен център. Така и тази корекция е направена по интернет – снижаването на просвета при високи скорости е премахнато. Като знаем колко стабилна е колата, едва ли ще й се отрази толкова. А и това е само за вариантите с въздушно окачване.

tesla model s predna chastЕто това има под предния багажник на Tesla Model S

Корекция в дизайна?

Това би била една солидна дългосрочна стъпка, която е много трудно да се приложи бързо, но очакваме екипите на Tesla да поработят в тази посока. Една от възможностите е да се намали размерът на батерията чрез скъсяване отпред. Това би могло да изтегли този важен модул от проблемната предна зона и да ограничи пораженията върху него при челен удар.

Или пък да се проектира и изработи нов кожух, да речем от въглеродни нишки. Подобна мярка вече беше взета в Chevrolet – от началото на 2012 г. електрическият Volt разполага с нова по-здрава защитна опаковка за батерията.

Иначе батерията на Model S е изключително подсигурена. Вътре в нея има 16 прегради, има и такава между батерията и купето и с още няколко промени като горните или каквито инженерите измислят, сигурността на колата ще се подобри допълнително. Тя и сега е сред най-безопасните коли на пазара (хубаво е да я наричат №1, но това е субективно) и доработките в посока допълнително обезопасяване само ще вдигнат още и без това високия рейтинг на Model S.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *