Tesla Model 3 срещу Polestar 2 тест на дъждовно време
Бьорн Ниланд направи пореден интересен тест в реални условия, този път сравнявайки разходка и поведението на Model 3 с Polestar 2 на дъжд през нощта.
Може да се поспори колко релевантно е да се сравняват двете коли тъй като Polestar е само на няколко месеца, докато Model 3 е така да се каже най-добрият електромобил на пътя.
Но от тези тестове поне се вижда каква е реално разликата между Tesla и останалите и компании като Polestar могат да си вземат доста поуки затова къде точно и какви подобрения трябва да направят.
Миналата седмица Polestar 2 и Volvo XC40 получиха доста ниска оценка за пробег в САЩ според тестовете на EPA, но тези тестове често са неточни и не следва да се взимат за пример.
Изпълнителният директор на Polestar побърза да защити рожбата си и с право, защото в Европа резултатите от WLTP тестовете са съвсем различни и пробегът на колата реално не е толкова лош.
Според тестовете на EPA с Polestar могат да се изминат 375 км, което е с цели 100 км надолу от цифрите, които бяха обявени по WLTP.
Все пак нужда от подобрения има и последният тест на Бьорн Ниланд показва именно къде Polestar 2 изостава сериозно спрямо Model 3.
Както самият той се изказва не веднъж, “Maaan this car is thirsty“.
Консумация при изминато разстояние от 185 км
Polestar 2: 300 Вч/км при средна скорост 112 км/ч
Model 3: 240 Вч/км при средна скорост 113 км/ч
Използван % от батерията
Polestar 2: 81% при старт с 97%
Model 3: 66% при старт с 87%
Използваем процент от батерията
Polestar 2: 300 Вч/км * 185 км /0.81 = 68,5 кВтч (6% загуба)
Model 3: 235 Вч/км * 189 км /0.66 = 67,3 кВтч (2% загуба)
По сметките на Бьорн в това време с тази скорост Polestar 2 щеше да измине максимум 228 км спрямо 280 за МС Hummer. Но неговата Tesla е на близо две години и има деградация на батерията от около 6% така че с чисто нова вероятно пробегът ще бъде около 300 км.
След допълнителни сметки включващи загубите разходът на Polestar 2 се вдигна още и излезе че е 319 Вч/км спрямо 245 Вч/км за Model 3, което е доста сериозна разлика.
В края на видеото Бьорн показа и каква е разликата при зареждането на такова време и как това се отразява на максималната мощност, с която двете коли се зареждат.
Догодина живот и здраве ще видим какви бележки са си взели от Polestar и какви корекции ще бъдат нанесени в подобрената версия на този модел, както и другата с един електромотор, която трябва да бъде значително по-ефективна.
{youtube}GIavEMAdhiY{/youtube}
Leave a Reply