Остави тия 300… Tesla вече бачка по батерия с 650 км пробег
Хибридна, не в смисъл на бензин-дизел :). Става дума за два типи батерии, които да се допълват – литиево-йонна и метал-въздушна. Хитро, защото втората ще се използва само когато ти трябва – като пътуваш на по-надалеч, например…
Накратко, патентите описват система, която ще използва:
- Метал-въздушна батерия (най-вероятно с кислород като един от електродите); и
- Не-метал-въздушна батерия – стандартна литиево-йонна батерия.
То малко странно звучи да казваме на нещо стандартно дето още почти го нямаме в България, ама така се изплъзна. По-важното е, че комбинацията от тези две батерии дава супер приличен пробег – поне 650 км така ни звучат на нас.
Идеята на метал-въздушната батерия, която има висока енергийна плътност (но не и мощност), е да се използва за “удължител на пробега”. Това ще да е убиец за коли като Chevrolet Volt и Opel Ampera, при които въпросното “удължаване” става с бензинов двигател. При новата батерия на Tesla, като ти свърши енергията в литиево-йонната, минаваш на метал-въздушната и продължаваш да караш.
Втората е по-слабичка, както стана дума, което вероятно ще се отрази на динамиката на колата. Ускорението едва ли ще е като с основната батерия, но пък ако в нея си имаш ток винаги можеш да превключиш обратно за повече тяга.
Има и още възможни варианти, като двете батерии да се допълват (отново в стил системата на Volt/Ampera, но при Tesla си само на ток), както и метал-въздушната да зарежда литиево йонната при нужда.
Но за кой електромобил я планират? За предстоящия Model E, дето ще е по-евтиния им масов електромобил, нали се целят в около 300 км пробег и цена около 30к? Не че не му пасва такава батерия за 650 км пробег, едва ли някой ще я откаже, ако цената на колата не се завишава… Просто някак малко по къмто второто поколение Model S ни бие тази работа. Или да е за SUV варианта – Model X?
Така или иначе щом вече са я подкарали има голяма вероятност през 2015-та вече да се вгражда в каквото преценят. На 300 км поста във Facebook страницата имаше доста положителен отклик, та какво остава за 650 (км)? Взимаме ги още как, нали?
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply