Tesla Motors тества първа станция за 3 мин. подмяна на батерии
След като на 19 декември, 2013 г. на събитие в Лос Анджелис Tesla демонстрира роботизирана подмяна на батерията на Model S, година по-късно, на 19 декември компанията откри първата работеща станция в Калифорния…
Демото миналата година беше много ефектно – на голям екран се виждаше как някой зарежда Audi A8 на бензиностанция и в същото време на сцената подменяха батерията на Tesla Model S. Докато се напълни резервоара подмениха батерията дори на още един Model S, общо за няма и 3 минути двете.
След скорошните медийни спекулации, че си прави PR на гърба на BMW, Елон Мъск – вероятно не особено щастлив от това – поутихна социално, но Tesla много методично продължава да строи Supercharger станции. Сега техният брой в световен мащаб е 312, с общо 1,748 колонки.
Новото е, че срещу една от Supercharger станциите (Харис Ранч, Калифорния) сега има и такава за подмяна на изтощена със заредена батерия. От следващата седмица на нея Tesla започва пилотна програма за подмяна на батерии с избрани притежатели на Model. Засега целта е да тестват технологията в реални условия и да установят какъв интерес има към нея.
Поне за начало подмяната на батерия ще е по заявка и ще струва по-малко от напълване на резервоар на премиум седан. Ако говорим за такъв с вместимост 20 галона и цена на горивото $2.5 за галон, каквато е средната за щатите сега, вероятно подмяната на батерия ще струва под $50.
Заради допълнително монтираните титаниев и алуминиев щит времето за подмяна ще е по-дълго от това на демонстрацията миналата година, но пак ще става за супер кратките 3 минути.
Но по колата и технологията ще се правят подобрения и според Tesla заедно с щитовете в бъдеще времето за подмяна ще е под минута.
Ще следим блоговете и социалните мрежи за отзиви от новата технология – много ще е интересно да разберем колко са желаещите да платят $40-50 за 3 минути вместо да си чакат 30-40 за безплатно зареждане.
Повече за технологията за подмяна на батерии ще намериш на тази страница на сайта на Tesla.
Благодарности на earendil за анонса.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (9)
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂
Повечето гласуват както и аз предположих.
В едни нормални условия, след 3 часа шофиране (300-350 км), повечето хора нямат нищо против да спрат за 30тина мин да си дозаредят батерията.
Разбира се винаги съществува ситуацията “трябва да стигна до летището в Сф от Бс.. при която си сменям батерията и стигам за 0 време без да пестя много много ток 🙂