Tesla с нов патент за зареждане на батерии
В този блог: Патент за зареждане на метално-въздушни батерии получи Tesla.
Tesla е подала заявка за патент за такава технология още през 2010 г., след което през 2013 г. прави промяна и сега вече има патент за зареждане на метално-въздушни батерии…
С такива батерии може да се осигури по-дълъг пробег, но технологията е била просто една от многото, които в Tesla са разглеждали по онова време. Днес определено залагат на литиево-йонните, включително в средносрочен план, с наскоро стартиралото производство на новите 21700 клетки в Гигафабриката.
Метално-въздушните батерии използват метал за анода като в литиевите, но за катод се изтегля кислород от околната среда. Така клетката е много по-лека, което е потенциал за постигане на по-голяма енергийна плътност и оттам на повече пробег.
На 31 януари Tesla е получила патент за такава технология, със следния уводен текст:
“Метод за зареждане на метално-въздушна батерия с максимална възможна мощност при поддържане на околна концентрация на кислорода под предварително зададено ниво, чрез което се минимизират рисковете свързани с генерирането на кислород по време на зарядния цикъл.”
Техническият директор на Tesla Дж. Стробъл е записан като един от създателите на технологията, която може да се използва от всички, тъй като компанията отвори всичките си патенти още през 2014 г. Уговорката е да се използват по предназначение в производството на електромобили и да не се злоупотребява.
Причината все още да подават документи за патенти е да се предпазят от това друга компания да блокира работата по сходни разработвани технологии.
Специално тази за метално-въздушните батерии си има проблеми, най-вече около стойността и жизнения цикъл. В новия патент на Tesla пише, че някои от проблемите, като осигуряване на достатъчно въздух по време на зарядния процес са решени, но поне засега това не означава, че скоро може да видим подобни батерии в електромобилите на Tesla.
От: Electrek
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply