Tesla разработва собствена система за рециклиране на електромобилни батерии

tesla-battery-cell

Tesla разработва собствена система за рециклиране на електромобилни батерии

tesla-battery-cell

В началото на тази седмица Tesla съобщи, че работи по  „уникална система за рециклиране на батерии“, която според компанията ще доведе до „значителни икономии“ в дългосрочен план.

Както съобщихме вчера, Tesla пусна доста интересен и подробен доклад, в който подробно се разглежда въздействието от продуктите и дейността на компанията, върху околната среда.

На една от страниците в доклада Tesla обръща по-специално внимание на рециклирането на батерии:

“Често срещан въпрос, който чуваме е:” Какво се случва с батериите на Tesla, след като достигнат края на живота си? “Важно разграничение между изкопаемите горива и литиево-йонните батерии като енергиен източник е, че докато изкопаемите горива се извличат и използват веднъж, материалите в литиево-йонната батерия могат да се рециклират. Когато петролът се изпомпва от земята, химически пречиства и след това изгаря, той отделя вредни емисии в атмосферата, които не се възстановяват за повторна употреба. Материалите в батериите, за разлика от тях, са рафинирани и поставени в клетка и ще останат там в края на живота си, когато могат да бъдат рециклирани, за да се възстановят ценните материали за повторна употреба. ”

Подходът на Tesla към рециклирането на батериите е доста по-различен от този на повечето други производители на електромобили, които досега се фокусират върху възможните начини за повторно използване на батериите за други цели.

Много автопроизводители, като Hyundai, BMW и Renault, обявиха планове да използват стари батерии в системи за съхранение на енергия, вместо да ги рециклират, и някои от тях вече го правят с по-стари батерии, които се връщат към тях.

От Tesla споделят, че все още нямат значителен брой батерии, които се връщат към тях поради изтичане на живота, но разполагат с известно количество, което се връща от „R&D, производство, качествен контрол и сервизни операции“, и тези батерии се рециклират.

Компанията твърди, че понастоящем работи с трети лица за рециклиране, но това предстои да се промени тъй като вече се разработва “уникална система за рециклиране на батерии” в Gigafactory 1 в Невада.

„В Gigafactory 1, Tesla разработва уникална система за рециклиране на батерии, която ще обработва скрапа за производство на батерии и батерии, излезли от употреба. Чрез тази система възстановяването на минерали като литий и кобалт ще бъде максимално увеличено заедно с възстановяването на всички метали, използвани в акумулаторната клетка, като мед, алуминий и стомана. Всички тези материали ще бъдат възстановени във форми, оптимизирани за производство на нови материали за батерии.”

Tesla вярва, че вътрешният процес на рециклиране на батерии ще доведе до значителни икономии в дългосрочен план:

“От икономическа гледна точка очакваме да признаем значителни икономии в дългосрочен план, тъй като разходите, свързани с мащабното възстановяване и рециклиране на батерии, ще бъдат много по-ниски от закупуването и транспортирането на нови материали.”

Дали методът на Tesla за рециклиране ще се окаже по-ефективен от този на другите автопроизводители предстои да разберем, но при всички случаи е хубаво да има различни подходи, за да може накрая някой да стигне до най-оптималното решение.

 

Share this post

Comments (9)

  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm
  • Пламен Reply

    С нетърпение чакам и тукашните пунктове за цветни метали да започнат да изкупуват и литиевите батерии на подобаваща цена.
    Затова от години си събирам “умрелите”‘ клетки, които вече са над 50кг.

    April 17, 2019 at 1:14 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *