Най-евтиният Tesla Model 3 налага съкращения и други жертви

tesla-model-3-dostavka-evropa

Най-евтиният Tesla Model 3 налага съкращения и други жертви

tesla-model-3-dostavka-evropa

В този блог: Tesla освобождава 7% от служителите и спира референтната програма, защото е скъпа.

За да може да предложи обещания и дългоочакван евтин вариант на Model 3 с базова цена $35,000 (поне в щатите), явно на Tesla се налага да взима болезнени решения, като това да намалява своя персонал. В петък компанията обяви, че ще съкрати 7% от своите служители, за да намали разходите.

Новината се отрази и на акциите на компанията, които в петък спаднаха с 5%. Борсовата история на Tesla обаче почти неизменно показва, че тези колебания са краткотрайни.

За самия базов вариант на Model 3 – за нас е интересно каква ще е цената в Европа, но дори това ниво на оборудване включва необходимия хардуер за Автопилот системата (с пълна автономия). За ползването й ще трябва да се доплаща, обаче. Ускорението също си е достатъчно динамично, с под 6 секунди до 100 км/ч, с максимална скорост 210 км/ч.

Но слизането до тази цена е трудно. По време на конферентния разговор за финансовите резултати през Т3 на 2018 г. Елон Мъск обясни защо това е трудно. Според него “ако можехме да произвеждаме кола за $35,000 днес, щяхме да го правим. Трябва обаче да свършим още работа преди да можем да произвеждаме кола за $35,000, така че от нея да има положителен резултат (печалба). Вероятно сме на по-малко от шест месеца от това постижение”.

Има и още жертви в посока оптимизиране на разходите в Tesla. Мъск обяви, че от 1 февруари компанията ще спре референтната си програма. Стартиралата преди почти 4 години програма превърна притежатели на Tesla в гладни за продажби машини за довеждане на нови клиенти. И преди е имало промени в програмата, но този път нещата звучат като окончателни за нейното прекратяване.

Все още има малко време. До 31 януари, 2019 г. настоящи Tesla собственици, които доведат приятел, който поръча Model S, Model X, Model 3 или Tesla соларна система, получават своя бонус по системата. В добавка, закупилите нов Tesla електромобил получават шест месеца безплатно Supercharger зареждане и още три месеца, ако вземат поръчаната кола без тест драйв.

Според Мъск програмата излиза твърде скъпо и това е причината да бъде прекратена. Но идва масовизацията в Tesla и ето че това полека води със себе си съответните промени.

Share this post

Comments (9)

  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am
  • Атанас Дечев Reply

    Интересното е каква ще е следващата промяна по задвижването на Модел S и Х след като остана само 100квтч батерия. Кога ще видим по-голяма батерия и дали ще има още по-голяма мощност?

    January 22, 2019 at 10:12 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *