Новата структурна батерия и 4680 клетки потвърдени от Tesla за Model Y в Берлин догодина

Tesla Model Y

Новата структурна батерия и 4680 клетки потвърдени от Tesla за Model Y в Берлин догодина

Tesla Model Y

Вчера Мъск разкри повече подробности за плановете на Tesla за строящата се в момента гигафабрика в Германия, където ще се тестват редица нови технологии.

През втората половина на следващата година там трябва да започне производството на Model Y с новите 4680 клетки и структурен батериен пакет, а освен това там ще се тества новата технология за сглобяване на шасито и нов начин за боядисване.

Мъск обаче предупреди още отсега, че всички тези нови технологии идват с известна доза риск, тъй като твърде много иновации наведнъж могат да усложнят производствения процес.

Според него изпипването на тези нови технологии може да отнеме около две години и чак когато те са “сигурни” прилагането им ще започне в гигафабриките в Китай и САЩ.

Tesla се сблъска с многобройни предизвикателства, когато започна производството на Model 3 с 2170 клетките, които бяха нови по това време, както и на електромоторите в гигафабрика 1 в Невада и високо автоматизирания процес на производството във Фримонт.

По-късно Мъск разкри, че тези предизвикателства почти са довели калифорнийската компания до ръба на фалит.

Новите 4680 клетки, които ще бъдат използвани за пръв път в Германия, бяха представени по време на Tesla Battery Day миналия месец. С тях Tesla планира да подобри пробега и производителността на своите електромобили, като същевременно намали значително разходите в инвестиции за производството и цената на кВтч.

Произведеният в Германия Model Y ще се различава от този в САЩ, защото използването на новите клетки ще изисква и доста модификации в колата.

Tesla ще тества нов начин за сглобяване съчетавайки предната и задната част на шасито в една част. Ако този процес се окаже сполучлив това ще бъде сериозен напредък в сравнение с Model 3, чиято задна част на шасито например се състои от 70 щамповани части.

Мъск не един път спомена по време на Battery Day, че всичко това ще зависи от сглобяването на машината, която ще направи тази “революция” възможна, а това е доста трудно и крие множество непредвидени усложнения.

Дори да се стигне до проблеми, обаче, Tesla ще може да реагира по-добре отпреди, защото има други два функциониращи завода, в които да се измести производството до изпипване на новата технология.

Наскоро се появиха слухове, че Tesla може не само да изнася Модел 3 за Европа от Китай вместо от САЩ в бъдеще, но също и Модел Y.

Според непотвърдени слухове производството на Model Y в Китай трябва да започне през декември тази година и още същия месец да се случат и първи доставки за Европа. Китайският модел Y (вероятно с LFP батерия от CATL) трябва да се продава само в Европа, докато стартира производството в Германия.

Според Tesmanian, заводът в Шанхай е в готовност да започне производството на Model Y, като първите бройки се очаква да излязат от поточната линия в края на този месец или най-късно началото на ноември.

Тesla може да се наложи да транспортира първата партида до Европа с влак вместо с кораб, ако плановете й наистина са през декември да се случат първите доставки на Model Y в Европа.

Мъск вече мобилизира служителите на Tesla да направят всичко по силите си компанията да постигне заложения в края на миналата година план през 2020 компанията да произведе 500,000 електромобила.

Това ще бъде доста трудно, но вероятно с включването на Model Y доставки от Китай за Европа има вероятност да се случи.

За да успее с този план Tesla ще трябва да произведе около 180,000 електромобила през третото тримесечие на годината, което е с 40,000 повече от току що постигнатият нов рекорд от 140,000 бройки през третото тримесечие на 2020.

Междувременно Tesla вече започна залесяването в Германия и до края на годината на площ от около 50 хектара трябва да бъдат засадени 183,000 дървета и 22 000 храста.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *