Суперзарядното на Tesla е ‘победено’ от хиперзарядно на Silex?

Elektromobil Chreos, koito zasega e samo proekt

Суперзарядното на Tesla е ‘победено’ от хиперзарядно на Silex?

Elektromobil Chreos, koito zasega e samo proekt

Chreos е само виртуален за момента, но ще изминава 1000 км с един заряд и то при скорост 125 км/ч!

Поне според името. Думата ‘хипер’, когато се използва в словосъчетание, обикновено се счита за нещо по-голямо и по-добро от ‘супер’.

Хипермаркет ‘Х’ е нещо повече от супермаркет ‘Y’, например. Или хиперколата с хиляда конски сили Bugatti Veyron, е повече в сравнение със суперавтомобил като Ferrari 458, със ‘скромните’ 560 к.с.

По този начин, ‘ХиперЗаряднa‘ технология na Silex Power може да се смята за по-напреднала от ‘СуперЗарядна’ –та такава на Tesla Motors.

Как хипер? Способността за зареждане на електромобилен батериен комплект от 200 кВтч за “по-малко от 10 минути” ще ви даде някаква представа. За сравнение – суперзарядните на Tesla, за два пъти повече време, осигуряват 50% от заряда на батерия с 85 кВтч при Model S.

Tehnologiyata na Silex Power e vuzmojna, no zasega e samo proektТехнологията за ХиперЗарядни на Silex Power е технически изпълнима, но засега е само проект. Готино: за 10мин. зареждаш ‘до горе’ батерията и продължаваш!

Silex Power разчита на технология DC/DC зарядни устройства, способни да захранят до 1,5 мегавата мощност на батерията, като станциите са свързани директно към далекопроводи със средно напрежение. Както става ясно, приложението е по магистрали и извънградски пътища, а не за гаража.

Бре, звучи страхотно. Та аз бензин сипвам по-бавно… Каква е уловката? За момента всичко това е хипотетично.

В интерес на истината, самите Silex Power (‘отговорни’ и за друг виртуален проект – луксозен електрически седан Chreos, който според анонсирането му преди месеци, ще изминава 1000 км/заряд) – не твърдят, че са изобретили такава система все още.

Вместо това, той предвидливо е описан като ‘уникален и изключително амбициозен проект‘, но реализацията му виждат възможна в рамките на няколко години. Успяха да разбунят общността, де.

И така, ХиперЗарядната система, ще използва собствен дизайн щепсел (в момента се преглеждат варианти), за да доставят напрежения между 360V и 1440V, в зависимост от зареждания електромобил.

Друго, стандартно зарядно, ще бъдат предложено за електрическата им кола Chreos, за да се гарантира съвместимост с по-малки зарядни станции (вероятно).

Компанията също така заяви, че нейният дизайн премахва необходимостта от инвертор (преобразувател на постоянния ток в променлив) в превозното средство; спестява място, цена и тегло. И подобно на много от сегашните електрически превозни средства и станции за зареждане, ХиперЗарядните ще имат безжична връзка за обмен на информация.

Но… както чакаме Chreos, така ще почакаме и за тези зареждачки. Може и да се развълнуваме, ама умерено…

Наистина, всичко това е теоретично възможно, вероятно ще се случи, но докато Silex Power не демонстрират с конкретен продукт чудесно звучащата си технология, си позволяваме да бъдем скептични. Дано е несправедливо от наша страна, но докато разберем, признаваме върховенството на СуперЗарядните…

(ОК, наскоро шефът на Tesla Motors, Елон Мъск, каза, че на 20 юни ще има демонстрация как електро кола се зарежда по-бързо от такава с бензин. Това ще да е голямо нещо, та чакаме с нетърпение!)

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *