Потенциалът на електромоторите от главен инженер в Tesla

Tesla-chief-motor-engineer

Потенциалът на електромоторите от главен инженер в Tesla

Tesla-chief-motor-engineer

В този блог: Информация от главния моторен инженер в Тесла.

Вместо да разпитва за тайни от разработките на Tesla, Charged се ориентира към нагласата на главния моторен специалист и мнението му за бъдещето на електромоторите като цяло…

Имайки предвид, че целта на Tesla е да ускори прехода към по-чиста енергия осланяйки се на технологиите, не е учудващо, че инвестира в много нови разработки. Освен напредъка в батериите, който получава най-много внимание, има и други начини за подобряване на електрическите автомобили и като цяло транспорта.

Изкарахме малко информация от интервю на електронното списание Charged с главния моторен инженер на Tesla – Константинос Ласкарис. Въпросният специалист е защитил докторска степен в Националния технически университет в Атина.

Подобно на батериите, първата стъпка в развитието на електромоторите е намаляване на производствените цени. Материалите, използвани в моторите, освен магнитите, държат постоянни цени, така че намаляването на разходите идва от подобренията в технологиите през годините и оптимизиране на производствения процес. Подобряването на електромоторите е постоянен баланс между възползване на максимум от характеристиките на материалите и оптимизиране на операционните възможности, което става с опит и по-добри симулации.

На въпроса дали има коренно променяща технология за електромоторите подобно на литиево-въздушните батерии, които се обсъждат, Ласкарис отговаря, че двете основни подобрения са в технологията на моторите и материалите, от които са направени. Разработват се ядра от пластмаса, която е с нулева проводимост, но с голяма магнитна проницаемост и може да бъде възбудена с минимален ток. Не се знае доколко е възможно, но някои компании работят в тази посока. Относно дизайна, има мотори, които са разработени за по-лесно производство и други, при които не са правени компромиси с мощността, но са трудни за производство.

Попитан за подобряване на проводниците, специалистът от Tesla споделя, че намаляването на загубите е нещо, което всички се стремят да правят. Ако някой постигне успех ще е изключително значимо не само за Tesla, а и за всеки, който произвежда мотори. Ако се случи, всички ще научат и ще бъде прието много бързо. Засега най-силно проводимият материал е среброто, но поради високата си цена отстъпва на медта. Въпреки че следи немалко компании, работещи в тази посока, Ласкарис не вижда нищо, което ще е приложимо в близко бъдеще.

Цялото интервю с повече детайли можете да прочете в Charged EVs.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *