Volvo, FIat, Groupe PSA, Jaguar и дори Tesla с желание за включване в IONITY мрежата за зареждане

ionity_charging_stations_europe

Volvo, FIat, Groupe PSA, Jaguar и дори Tesla с желание за включване в IONITY мрежата за зареждане

ionity_charging_stations_europe

В този блог: Бързата мрежа за зареждане IONITY с потенциал за привличане на много нови партньори.

Съединението прави силата и със сигурност доста хора са успели в действията си следвайки тези думи. Вече все по-често виждаме конкуренти да се обединяват в различни проекти и един от тях е стартиралата през изминалата седмица бърза мрежа за зареждане на електромобили IONITY.

Изначално основана от BMW, Dailmer, Ford и VW, мрежата прие на борда Аudi и Porsche, а днес научаваме от доклад на немския вестник Sueddeutsche Zeitung публикуван в петък, че още редица големи автопроизводители имат интерес да се включат в мрежата и един от тях е Tesla.

Очевидно списъкът от желаещи да стант част от изграждането на мрежата е нараснал доста и освен компании като Volvo, Fiat-Chrysler, Groupe PSA, Jaguar Land Rover и Tesla интерес вече проявяват и електроразпределителни гиганти като Engie, Enel и E.On, а също така и някои застрахователни компании.

Мрежата още е доста нова и основателите й са получили едва 20 разрешения за изграждане на обекти, от които първият с шест зарядни станции бе пуснат в експлоатация през изминалата седмица. До края на 2020 г. тези обекти трябва да нараснат до 400 в Европа.

Повечето от зарядните станции ще бъдат разположени по магистрали в близост до съществуващи обекти на петролни компании и по всичко личи че те също изявяват желание да участват в проекта и към Shell, OMW, Tank & Rast, Circle K, Q8 и MRH скоро ще се присъединят и други петролни компании.

Включването на Tesla в списъка определено е интересно, но изпълнителният директор на компанията не веднъж е споделял, че те имат интерес да работят заедно с други автопроизводители за изграждането на зарядна инфраструктура.

Мрежата на Tesla е достъпна само за техните електромобили и все още компанията не е снабдила моделите си с CSS адаптери, въпреки че се присъедини към организацията CharIN като основен член за популяризиране на CSS стандарта.

Няколко по-големи такива мрежи изградени с общи усилия са доста по-умно и евтино решение от това всеки да тръгне сам да си прави мрежа и така вероятно ще се постигнат възможно най-ниски цени за зареждане.

Така или иначе никоя компания няма да разчита на приходите от тази дейност като стабилен източник на доходи, а обединяването на повече страни не само ще ускори изграждането на мрежата, но ще намали и индивидуалните разходи на всички участници.

Чакаме отговор от Tesla по темата!

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *