[ВИДЕО]: Колко минават тези 6 електромобила до тотално изтощаване на батерията?

probeg-na-elektromobila-v-realni-usloviq

[ВИДЕО]: Колко минават тези 6 електромобила до тотално изтощаване на батерията?

probeg-na-elektromobila-v-realni-usloviq

Повече и различни тестове в реални условия са нужни, за да се добие истинска представа за пробега на един електромобил.

Често, обявените от автопроизводителите цифри не съответстват съвсем на това, което се случва в реални условия и момчетата от carwow канала в YouTube ни демонстрират в един от последните си клипове как се справят шест модела електромобили на пътя, докато батериите им стигнат 0%.

Участници в този тест са:

  • Аudi e-Tron;
  • Jaguar I-Pace;
  • KIA e-NIRO;
  • Mercedes Benz EQC;
  • Nissan LEAF; и
  • Тesla Model 3.

Тестовете през зимата със сигурност се отразяват на максималния възможен пробег и естествено е много любопитно същият този тест, с тези шест коли, да се направи през лятото, когато температурите са по-благоприятни за електричките, за да се видят разликите. Така и картинката ще стане много по-пълна.

Тестът е правен в Англия, където не е чак толкова студено по това време на годината, като не всички шест коли са били със 100% батерия при старта, но всички са били с над 95%.

Това, което е интересно от този тест е как реагира всяка кола при изчерпване на батерията и колко може да измине с под 3% докато спре автоматично.

Някои от колите, освен предупреждението, те насочват автоматично към най-близката зарядна станция, но само ако имат такава опция.

В Model 3 например получаваш помощ за намиране на най-близката зарядна станция, но само от Supercharger мрежата. Ако си на зор за ток и не знаеш къде на близо има друга зарядна станция, ще трябва да търсиш в движение по нета, което може да не е особено удобно или най-малкото достатъчно бързо.

Момчетата от carwow са решили да сравнят пробега изминат от тях с официално обявения и какъв % от него реално получаваш.

Тези % със сигурност не са точни, но за статистиката от този тест, в тези условия, цифрите са следните:

  • Mercedes Benz EQC – 312 км
  • Audi e-Tron – 331 км
  • Nissan Leaf – 334 км
  • Jaguar i-Pace – 358 км
  • Kia e-NIRO – 410 км
  • Tesla Model 3 – 434 км

Ако не броим Model 3, KIA е-NIRO е тотален шампион като резултат с 90% от обявеният реален пробег.

При теста, някои от електричките не са успели да стигнат до зарядна станция и се е наложило да бъдат репатрирани с пътна помощ. При един случай колата изгасва близо до зарядна станция, но е невъзможно да я добутат колата и с малко късмет намериха начин да си добавят достатъчно ток, за да изминат 30 метра до зареждачката.

Големи приключения са си тези тестове, но отразяват някаква част от сегашната електромобилна реалност! Виж:

{youtube}ZH7V2tU3iFc{/youtube}

Share this post

Comments (27)

  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Кирил Пенев Reply

    Много интересно е да разбереш какво ще се случи с колата ти ако и свърши батерията без да ти се налага да го изпитваш на свой гръб. Колата да не ти позволи някой да те избута или издърпа за кратко разстояние без да има някой на шофьорското място е доста интересно. Това със сигурност е написано из ръководството, но кой ти го чете.

    January 17, 2020 at 12:20 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Стефан Хаджистойков Reply

    Да това с EQC-то беше доста интересно, което го каза съвсем накрая на видеото. Вероятно е споменато някъде, но кой наистина ги чете тези неща….

    Интересно е при Ягуара, че са минали над 30 км с 0% батерия.

    January 17, 2020 at 12:27 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm
  • Георги Reply

    Кирил Пенев, същото когато ти свърши бензина :p.

    January 17, 2020 at 1:00 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *