Тест за разход на електромобили показва средно 30% повече от официалното
Токът е евтин и електромобилите харчат много малко – вярно е. Това е “плюсът на батерията”. Минусът е, че натоварени електромобилите вдигат много разхода – факт върху чиято оптимизация има много да се работи…
Под натоварени нямаме предвид със стока. Говорим за шофиране с по-висока скорост, с включени фарове и климатик. При такива условия знаем и от личен опит, че електромобилите харчат доста повече енергия. Особено на баири.
Това установява и тест на германската ADAC, която пробва 10 електромобила и регистрира средно 30% по-висок разход от обявения от производителя по Новия Евро цикъл за шофиране.
На картинката ясно се вижда кой електромобил колко нагоре е в разхода от заводския показател. Този показател производителите дават по Новия европейски цикъл за шофиране, който вече и баба знае, че не отговаря на реалността. Защо тогава го правят регулаторните органи? Защо ни подвеждат? В САЩ, например, данните на EPA, агенцията, която дава официални данни за разхода на колите, са много близки до потребителските.
Това, че електро колите харчат повече при висока скорост, е проблем, заради все още малките батерии. Екипът на ADAC казва, че при бензинова кола по-динамичното шофиране вдига разхода само с 10%, а при дизелова с 15%. На нас по ни се струва да е обратното, но важното тук е, че при електромобилите разходът под натоварване е значително по-висок.
При 130 км/ч по магистралата и включен климатик (вероятно тестовете им все пак включват и други режими), графиката на ADAC не изглежда добре. На нея са показали с колко процента повече е разхода на съответните електромобили от данните на производителите. И за разлика от някои германски медии, имаме доверие на ADAC, защото сме чели супер подробните електромобилни тестове на клуба и резултатите им са много близки до тези на нашите тестове, които засега са доста по-малко заради ограничения брой електромобили в България.
В теста на организацията особено голяма разлика дава Renault Kangoo Z.E. В обратния край на нещата обаче имаме съвсем други впечатления:
1. Стигнахме с един заряд с Kangoo Z.E. от Пловдив до София (с признанието, че карахме бавно по магистралата);
2. Познаваме човек (Юлиян Ангелов от Омникар), при когото Kangoo Z.E. дава нищожния разход от 10 кВтч/100 км.
В сравнение с магистралните изпълнения на ADAC и разход от близо 35 кВтч, това са наистина пълни противоположности. О, само ако електромобилите можеха още на този етап да са толкова добри и евтини, че почти да няма какво да се подобрява!
Но не е така и сега е несправедливо да обвиняваме новата и главоломно развиваща се технология, За бога, само допреди 10-15 години ДВГ колите ни харчеха два пъти повече отсега и чак в последните оптимизацията вече започва да се усеща осезаемо. А електро колите тепърва излизат на пазара.
Без да изпадаме в излишна защита и пристрастие, ще завършим с това, че електромобил и сега може да се кара с малко компромиси, но такива все пак има и едно от най-важните неща е да напаснеш стила си на каране, за да извличаш максимално.
Ето няколко съвета:
- Ако караш по магистрала, опитай да поддържаш до макс. 100-110 км/ч (няма да се забавиш кой знае колко);
- На изкачвания не поддържай същата скорост и не карай на автопилот (нагоре разходът на електромобилите се увеличава значително);
- Рекуперирай или карай по инерция във всеки възможен момент;
- Не се лишавай от климатик, ако ти е нужен, просто го използвай умерено;
- Избягвай ненужни чести резки ускорения и резки спирания.
Какво може да се подобри на първо време? Най-вече да се разчита на показания от реални тестове, за да не се налага да правим сравнения между “розовите” данни на автопроизводителите и реалността на пътя. Такива вече има, ето и ние се стараем да предоставяме информация, а колкото повече отзиви се добавят в KaramEL.bg, толкова повече информация ще имаме в България за този и друг елемент от шофирането на електромобили.
И за финал – има и нещо друго. Тези 30% (или някакви други)… ако автопроизводителите спрат да рекламират своите електро модели с пробега по Новия Евро цикъл за шофиране и посочват реалния, тогава нещата ще са си по на мястото.
Добавка от 25.11.2015 – предвид развихрящия се все повече Дизелгейт е много неприятно да прехвърляме нечистите практики свързани с емисиите от двигателите с вътрешно горене и при електромобилите. Автопроизводителите трябва да започнат да посочват реалния разход на електрическите коли в Европа, както прави Агенцията за околната среда в САЩ.
Източник: ADAC
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Мхм, знаеш как е 😀
Мхм, знаеш как е 😀
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Мхм, знаеш как е 😀
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Мхм, знаеш как е 😀
Мхм, знаеш как е 😀
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Мхм, знаеш как е 😀
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Мхм, знаеш как е 😀
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Мхм, знаеш как е 😀
Странно как WV най-малко страда при немските тестове 🙂
Мхм, знаеш как е 😀