Водородна горивна клетка – Топ 5 модели (примерна класация)

Водородът е отлична алтернатива за чисто гориво; цената на горивните клетки и изработката на системата, засега пречи на масовото производство.

Водородна горивна клетка – Топ 5 модели (примерна класация)

Водородът е отлична алтернатива за чисто гориво; цената на горивните клетки и изработката на системата, засега пречи на масовото производство.

Водородните модели, хем са ‘на тезгяха’, хем са ‘зад витрината’?! Е, скъпи, но перспективни… скоро и достъпни 🙂
В този блог: Примерен списък от пет готини, водородни модела, които всъщност съществуват, но са почти (масово) недостъпни:

Водородът е горивото на бъдещето, заради ‘приятелската си настройка’ към околната среда, за разлика от другите източници на горива, които отделят вредни газове в атмосферата, увеличавайки и глобалното затопляне, твърдят спецове и заинтересовани. Благодарение на това, този чист зелен източник на енергия (ще) се използва отлично в някои предстоящи превозни средства, които се движат захранвани от водородни горивни клетки.

Вижте някои от тези модели, задвижвани с водород, отделящи нула вредни емисии, които (някога) ще се появят на авто пазара:

Познатият SUV на Hyundai - ix35, е на много високо техническо ниво и вероятно ще е с доста високи 'водородни' продажбиПознатият SUV на Hyundai – ix35, е на много високо техническо ниво и вероятно ще е с доста високи ‘водородни’ продажби

Hyundai Tucson ix35 : Видяхме го с очите си на електромобилното изложение в Мюнхен през октомври. Изработката е на доста високо ниво, което не е странно в последните години, за корейските производители. За съжаление, не узнахме цената на джипката, но симпатичното момиче от щанда на фирмата каза: “… мога единствено да споделя, че е доста по-скъпа от колата отсреща…” (и кимна към щанда с Tesla Model S). Този автомобил има резервоар с високо налягане, която може да побере около 4.6 кг водород. С него, електрическият двигател може да достигне максимална скорост от 160 км/ч. A с пълен резервоар водород може да ви отведе на едно пътуване от приблизително 650 км. Неговият модулен монтаж намалява времето за изграждане на всяко превозно средство, и по този начин компанията се стреми да улесни масовото производство на такива превозни средства.


Седмата серия на BMW, бе избрана за база на тестов водороден вариант, чийто принцип на работа е различен, спрямо другите хидрогенни модели на конкурентитеСедмата серия на BMW, бе избрана за база на тестов водороден вариант, чийто принцип на работа е различен, спрямо другите хидрогенни модели на конкурентите
BMW Hydrogen 7: На база на добре познатата (и срещана на всеки роден светофар) 7-ма серия, хорицата от BMW са модифицирали задвижването, и са сглобили водороден вариант. Моделът е в много ограничено производство, и е своеобразен хибрид, тъй като позволява работа, и на бензин, и на водород. Различното при водородната седми?ца, е че двигателят с вътрешно горене, изгаря водород за захранване на колата.


Твърди се, че този водороден роудстър на Mercedes, може да измине до 400 'чисти' километраТвърди се, че този водороден роудстър на Mercedes, може да измине до 400 ‘чисти’ километра

Mercedes – Benz F – Cell : Има модели на Mercedes, задвижвани от водородна горивна клетка, но избрахме в тази класация да посочим един, малко по-слабо познат. Разработката си е на Daimler AG, а самият модел е в два варианта, по-новият от които предлага е задвижван от доста мощен 100 кВт електрически двигател, а доста солидният пробег от 400 км, е постигнат чрез създаване на повече пространство за резервоарите за съхранение на компресиран водород.


Audi също избра топ-кола за водороден експеримент. Скъп модел (А7), за скъпата технология. Audi също избра топ-кола за водороден експеримент. Скъп модел (А7), за скъпата технология.

Audi A7 : В съответствие с тенденциите при автопроизводителите и стартирането на водородни модели при други марки, Audi веднага ‘спретна’ хидрогенно A7 и го прати за тестване. Въпреки, че и преди в Audi са пробвали варианти с горивна клетка, все още не е известно как A7 ще бъде задвижван от водород. И все пак, ‘водородното’ A7 ще бъде еталон за ниво и лукс.


Вече 5 поколения водородни модели от Toyota - сигурен лидер в разработките на технологията 'горивна клетка'Вече 5 поколения водородни модели от Toyota – сигурен лидер в разработките на технологията ‘горивна клетка’

Toyota FCHV : В Toyota са проектирали своята горивна клетка за хибридно превозно средство (FCHV), която отново ще бъде на базата на водород. Компресирани водородни резервоари осигуряват захранване на 90 кВт горивна клетка . Тази задвижваща система ще има паралелно и никел – метал хидридни акумулаторни батерии. Батерията и горивната клетка може да захранват двигателя заедно, както и поотделно. Toyota цели? да се намалят нивата на емисиите на парникови газове с поредното си (вече пето) поколение FCHV.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *