Водородна горивна клетка – Топ 5 модели (примерна класация)
Водородът е горивото на бъдещето, заради ‘приятелската си настройка’ към околната среда, за разлика от другите източници на горива, които отделят вредни газове в атмосферата, увеличавайки и глобалното затопляне, твърдят спецове и заинтересовани. Благодарение на това, този чист зелен източник на енергия (ще) се използва отлично в някои предстоящи превозни средства, които се движат захранвани от водородни горивни клетки.
Вижте някои от тези модели, задвижвани с водород, отделящи нула вредни емисии, които (някога) ще се появят на авто пазара:
Hyundai Tucson ix35 : Видяхме го с очите си на електромобилното изложение в Мюнхен през октомври. Изработката е на доста високо ниво, което не е странно в последните години, за корейските производители. За съжаление, не узнахме цената на джипката, но симпатичното момиче от щанда на фирмата каза: “… мога единствено да споделя, че е доста по-скъпа от колата отсреща…” (и кимна към щанда с Tesla Model S). Този автомобил има резервоар с високо налягане, която може да побере около 4.6 кг водород. С него, електрическият двигател може да достигне максимална скорост от 160 км/ч. A с пълен резервоар водород може да ви отведе на едно пътуване от приблизително 650 км. Неговият модулен монтаж намалява времето за изграждане на всяко превозно средство, и по този начин компанията се стреми да улесни масовото производство на такива превозни средства.
BMW Hydrogen 7: На база на добре познатата (и срещана на всеки роден светофар) 7-ма серия, хорицата от BMW са модифицирали задвижването, и са сглобили водороден вариант. Моделът е в много ограничено производство, и е своеобразен хибрид, тъй като позволява работа, и на бензин, и на водород. Различното при водородната седми?ца, е че двигателят с вътрешно горене, изгаря водород за захранване на колата.
Mercedes – Benz F – Cell : Има модели на Mercedes, задвижвани от водородна горивна клетка, но избрахме в тази класация да посочим един, малко по-слабо познат. Разработката си е на Daimler AG, а самият модел е в два варианта, по-новият от които предлага е задвижван от доста мощен 100 кВт електрически двигател, а доста солидният пробег от 400 км, е постигнат чрез създаване на повече пространство за резервоарите за съхранение на компресиран водород.
Audi A7 : В съответствие с тенденциите при автопроизводителите и стартирането на водородни модели при други марки, Audi веднага ‘спретна’ хидрогенно A7 и го прати за тестване. Въпреки, че и преди в Audi са пробвали варианти с горивна клетка, все още не е известно как A7 ще бъде задвижван от водород. И все пак, ‘водородното’ A7 ще бъде еталон за ниво и лукс.
Toyota FCHV : В Toyota са проектирали своята горивна клетка за хибридно превозно средство (FCHV), която отново ще бъде на базата на водород. Компресирани водородни резервоари осигуряват захранване на 90 кВт горивна клетка . Тази задвижваща система ще има паралелно и никел – метал хидридни акумулаторни батерии. Батерията и горивната клетка може да захранват двигателя заедно, както и поотделно. Toyota цели? да се намалят нивата на емисиите на парникови газове с поредното си (вече пето) поколение FCHV.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply