Следващият Prius плъгин вече с безжично зареждане (от 2016)
За първи път се докоснахме до плъгин версията на най-известния хибрид в света за малко по време на Автосалон София 2013, а наскоро нашият eCars.bg приятел Румен мина със своя плъгин Prius през София на път за Варна след 3000 км пътуване от Норвегия. Имахме удоволствието да се повозим в тази чудесна кола, а ето че следващата и версия вече ще е с нещо също чудесно – безжично зареждане на батерията…
Това е предвидено за есента на 2016 г., когато новият плъгин Prius ще може да се зарежда без кабел, с технология от WiTricity. Набързо уточняваме, че плъгин версията означава Prius с литиево-йонна батерия, която може да се зарежда (за около 20 км пробег на ток). Стандартният Prius хибрид не е с литиева батерия и не може да се зарежда от мрежата.
WiTricity разработва магнитно резонантно зареждане за коли и потребителска електроника и работи също и с други автопроизводители като Nissan (за предстоящия Infiniti LE електромобил), BMW и Honda (очаква се в електро модел на компанията отново през 2016 г.).
Пробивът при тази технология, открита от учения от MIT Марин Соля, е в това, че не е нужно да позиционираш колата прецизно над предавателя, както е при други технологии за безжично зареждане. Възможно е също така предавателят и приемникът да са с различни размери.
Това е нещо като “с един удар два заека,” защото хем може да се използват по-малки предаватели, които не заемат много място на пода, хем няма да се налага да паркираме супер точно, за да може да работи системата.
В момента зарядните устройства на WiTricity за коли работят на 3.3 кВ, но в началото на 2015 г. ще има и 6.6 кВ версия (с 90 процента ефективност), която трябва да е готова навреме за новия Prius. Цената за автопроизводители ще е около или под $1,000, но за колко те ще ни продават системата предстои да разберем.
В момента Toyota тества технологията в Япония, а същото става и в Honda, която на 16 юни показа Honda Fit EV с WiTricity система за безжично зареждане.
Засега от BMW отказват коментар за безжично зареждане, което означава, че работят по такова, а към технологията на WiTricity проявяват интерес още от TDK и Delphi.
За нас в България положението е такова, че закъснението, както не веднъж сме казвали, като че ли е хубаво нещо, защото при нас ще дойдат направо електро модели с подобрени технологии и повече пробег. Ние нямаме против :).
От: plugincars.com
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply