Три-местен електрически микробус – сензация от Mia на Bibendum 2011

Странното електробусче има три места

Три-местен електрически микробус – сензация от Mia на Bibendum 2011

Странното електробусче има три места

Колко интерес ще предизвика електрически три-местен микробус? С Mia Electric сме на път да разберем…

Компанията скоро ще започне производството на своя Mia Micro.Bus, уникален електромобил, който може да бъде определен като тайна рожба на любовта между VIP лимузина и нещо излязло от употреба от парка на Volkswagen. В действителност, бившият главен дизайнер на VW, Мурат Гюнак е помогнал при разработката на Mia, която е проектирана специално като градска кола. Най-забележителната черта на електромобила е, без съмнение, аранжировката на местата в купето. Водачът получава предно/централно място, а двете пътнически места са оборудвани зад него, от двете му страни. Това е така – беше обяснено по време на Michelin Challenge Bibendum 2011 в Берлин, Германия миналата седмица – тъй като 70% от всички градски преходи се извършват с един човек в колата, а отново 70 на сто от останалите 30% са направени с най-много двама пътници. Триъгълната конфигурация означава, че пътниците са много по-комфортно разположени, с повече пространство за краката. Това е доста впечатляващо, всъщност. Повишаване на комфорта на пътниците едва ли е основен коз при избора на кола, но на хартия има смисъл.

Има една малка, но съществена разлика между “поставянето” на трима и четирима души в колата. В края на краищата, четири е произволно число, също като три. Свикнали сме на четири човека в една стандартна кола, но бихме могли да “попритиснем” четвърти и в Mia, точно както може да седне пети човек в нормален седан.

Ето как изглежда разположението на седалките

Една отпред, две отзад…

Според информацията, предоставена в Берлин, има три варианта на електроколата: Mia, Mia L и Mia U (на сайта Mia Electric е наречено Mia Box Van). Стандартната Mia използва 8 кВтч LiFePO4 (литиево-йонна фосфатна) батерия за 90-километров пробег и 110 км/ч максимална скорост. Разширеният Mia L има 12 кВтч пакет, изминава 130 км с едно зареждане и може да развие 130 км/ч. Mia U? Е, тук вече, не знаем нищо…

Но как изглежда отвътре електромобилът, когато се движи по пътя? Ами, има всички шумни дрънкалки на електрическите превозни средства, изработени от една малка фирма, а спирачките се чувстват малко стегнати и груби. Кормилната система работи, но не бихте я нарекли прекрасна. Действително има достатъчно място отпред, но у водача не остава усещане за голямо допълнително място, с изключение встрани от него. Вратите се отварят с натискане на малък бутон встрани на рамката (не на самата врата, което е малко странно и трудно за установяване).

Воланът и управлението на колата са централно разположени

Воланът и управлението на колата са централно разположени

Ако Mia работи добре на пътя, това ще бъде идеалният електромобил за програмите за споделяне на коли. Това ще гарантира, че всички пътувания, ще са градски такива. Разбира се, електрокола с цена между €19,500 и €24,500 (38.000-47.700 лв) в зависимост от модела, никой не би искал да купи няколко стотици от тях и да ги намира навред из града, зарязани от пияници забравили да ги зареждат! Също така, водачът – когато е сам – може да се наслади на допълнително пространство около раменете и – при използване на Mia като малкo електробусче – пътниците могат да се чувстват така, сякаш им е осигурен VIP пътнически статус. Изглежда това ще е забавна кола и таксиметровите компании и други определени услуги (спедиторски, атракционни) вероятно биха могли да се възползват от него най-добре. Нищо не е съвършено, но със сигурност Mia предлага готина алтернатива.

Скоро ще стане ясно какво мисли обществото за Mia Micro.Bus. Компанията започва производство на 1 юни в град Серизе, Франция и планира да направи 4,000-6,000 превозни средства през тази година. Вече има поръчки за 3,000 до този момент, най-вече от Франция и Германия. През 2012 г. планът за производство е между 12,000 до 14,000 Mia електроколи. Е, някой заинтересован?

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *