Тънки гуми ОК, ма 155 на 19 цола не бие ли леко на екзотика?
На Renault Twizy, например, си му тичат писалките, хем че с ELIA тунинг естествено си изглежда по зверче. Германците освен гумите и калниците му разширяват. Едни други германци дето не са особено популярни със стесняване, точно това правят обаче – гумите на BMW i3 са супер тънки за ширината му. Тесни гуми не е като да не сме виждали, ама 155/70 на 19″?!?…
Точно това му е размерът на BMW i3 на предните гуми, произведени от Bridgestone. На нас може комбинация голям диаметър – малка ширина да ни изглежда странна, но точно в нея е разковничето.
Причината i3 да има такива гуми е, че имат значително по-малко въздушно съпротивление и триене, без това да е за сметка на сцеплението, включително на мокро. Това последното всеки сигурно ще иска да си го тества, преди да го повярва.
Фактите са по-важни от вярата в случая, че говорим за технология все пак. Ето какви точно предимства има комбинацията, която са избрали за BMW i3:
Обикновено гумите с по-малък диаметър са по-податливи на “деформация” в движение. По-големите диаметър и височина пък намаляват значително деформирането, с което се пести много енергия, която иначе се губи чрез вътрешно триене. И това, че “челото” на гумата е по-тясно, намалява въздушното съпротивление.
Първата ти мисъл за тясна гума с ниско съпротивление вероятно е – “Да, ама какво правим със сцеплението?” Но от това, че са решили колата да е с такива гуми, излиза, че няма компромис със сцеплението и съответно безопасността. Лошо няма, кой би отказал по-икономични гуми, които не пързалят или занасят?
Размерите
BMW i3 излезе на пазара през ноември 2013 със следните четири варианти Ecopia EP500 ologic (плюс две зимни) гуми:
- 155/70 R19 84Q;
- 175/60 R19 86Q;
- 155/60 R20 80Q;
- 175/55 R20 85Q;
- BLIZZAK LM-500 ologic ламелна зимна
- BLIZZAK NV ologic с Multicell смеска за северните страни.
Към ниското съпротивление и специалната смеска за ologic технологията остава да добавим само, че налягането в гумите е по-високо. Откъм “зелено” пък, с такива гуми целта е 50% намаляване на CO2 емисиите до 2050 г.
Визуално май ще трябва да свикваме с тези “кръгчета”, че ще си навлизат полека. Дори на коли като BMW 7 Серия ги пробват. То е заради ефективност и икономичност, а че ще има “тунинг разширения”, то се знае – мнозина няма да искат да заменят така бързо широкото със зелено :).
Колкото до екзотиката – с тези все още слаби откъм пробег батерии, 155/70/19 гуми май не са никак лоша идея за удължаване на пробега.
Иначе ти ще си сложиш ли по-широки гуми на i3-ката?
[Снимка: BMW Group България
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Leave a Reply