В Деня на Земята – Отмъщение за електрическата кола
Вчера в Ню Йорк се състоя премиерата на нещо от сорта на Кой уби електрическата кола?, но името на новия филм е Отмъщението на електрическата кола. Колегите от green.autoblog.com имаха възможността да разговарят по случая с режисьора на филма Крис Пейн. Ето какво каза той пред тях:
“Искам да разказвам истории за шофьори с характер”, казва Пейн. “Филмът не е за причините, поради които трябва да карате електрическа кола, защото Ал Гор ви казва да го правите. Има 100 начина да предадеш послание. Последният филм беше нещо като есе защо електрическите коли бяха – и са – добра идея и защо бяха унищожени, а това стана, защото технологията притесняваше твърде много инвестирали интереси.” За новия филм, Пейн и неговият екип започнаха с широка палитра, докато стигнат до само четири главни героя – Боб Лъц (Chevy Volt), Елон Мъск (Tesla Motors), Карлос Госн (Nissan Leaf) и Gadget (който “представлява хилядите хора, конвертирали коли по цял свят във време, в което авто компаниите не даваха пет пари за технологията”).
“В това е номера, когато правиш документален филм”, казва Пейн. “Избираш 12 истории и се надяваш две-три от тях да свършат работа.”
Някои от историите, които не намират място в крайната версия на филна са приключението на Исландия в опита й да получи доставки на Mitsubishi i-MiEV, както и Better Place проектът на Шай Агаси.
Според Пейн, “средната кола [в Исландия] е Range Rover”. “Започнахме да снимаме и президентът на Исландия каза, ‘Разбирам какво се случва. Престъпно е, че внасяме бензинови коли.'” Правителството успя да убеди Mitsubishi да направи Исландия един от първите пазари за iMiEV, но след това икономиката на страната катастрофира. “Така тази история просто отпадна”, допълва Пейн.
“Започнахме да следим историята и на Шай Агаси. Отидохме в Израел и взехме интервю от Шимон Перес. Срещнахме се със семейството на Шай, разгледахме инфраструктурата и кога са поставили зарядна станция в Япония. Забавянето в процеса на прибавяне на повече коли към проекта Better Place и някои логистични аспекти попречиха на тази история да влезе в материала. Усещахме, че сме по-близо до Tesla и това е историята, която в крайна сметка разказахме. Историята на Шай е в моето студио, в очакване на реализацията на телевизионни серии в 12 епизода. Ако успея да намеря бюджет за тези филми, ще ги направя.”
Това е реалността тук, че електрическата кола има да си отмъщава много повече, отколкото може да се събере в 90 минути. “Тази история никога няма да отшуми”, казва Пейн. “Реално, електро колите вече са в автосалоните и точно там свършва филма.”
{youtube}jkRIu5a6Sb0|580|440|1{/youtube}
Leave a Reply