Ако искаш да станеш известен, просто кажи нещо невярно за Tesla Model S

tesla_model_s_test_realen_probeg

Ако искаш да станеш известен, просто кажи нещо невярно за Tesla Model S

tesla_model_s_test_realen_probeg
В този блог: Потребители доказаха, че Tesla Model S изминава 360 км при средна скорост близо 110 км/ч.

Мъжете са много чувствителни на тема коли. Особено на тема собствените им коли. Добави и обвинение към способностите на Tesla Model S и емоцията тотално взима връх. А кой каза, че германците са само рационални и логични, но не и емоционални?

Това като че ли ни е общата представа за тях – дисциплинирани, лишени от чувства хора, които държат педантично на реда и рационалните неща в живота. Електромобилът обаче променя тези неща. Както и една публикация в германска медия. Auto Motor und Sport тества няколко електромобила и обяви отчайващите 184 км пробег Tesla Model S при скорост от 120 км/ч. Последва масова реакция на недоволство от собственици на Model S в Германия и вследствие на това потребителски тест за демонстриране на реалните възможности на електромобилите.

След публикацията в AMS, в tff-foruma.de намерихме тема, в която Ларс Торстен и други Model S собственици организират тест, в който да пресъздадат условията при шофирания от AMS Tesla Model S, за да докажат, че пробегът е много по-дълъг. В процес очевидно са проявили интерес и хора с други електро коли, защото в крайна сметка в събитието участват 41 електромобила от различни класове.

Тестът е разделен на две: шофиране със 120 км/ч и шофиране с 90 км/ч. По обществени пътища е трудно да постигнеш определена средна скорост и затова резултатите не пасват на 100%, но са доста близки до планираното и тотално различни от тези на AMS, както ще видиш след малко.

Ядосаните на AMS над 70 електромобилисти успяха да докажат, че изданието нарича абсолютно неоснователно електромобилите “твърде скъпи и неподходящи за ежедневна употреба“. От smart ED до Tesla Model S, всички постигнаха доста повече пробег от журналистите на AMS, излезли със заглавие “Дори струващият над 90,000 Евро Tesla Model S изминава оскъдните 184 км”.

Нещо трябва да се е объркало в теста на Auto Motors und Sport. По-късно в TFF форума някой предположи, че вместо със 120 км/ч са карали с 210 км/ч. Но да минем към резултатите от потребителския тест, в който със 108 км/ч средна скорост Tesla Model S е изминал 364 км.

Това е с 12 км/ч средно по-малко и има значение, но резултатът е почти двоен. Рекордът за деня за най-дълъг пробег пък е на друг Model S шофьор, изминал 558.8 км за под шест часа при теста за скорост с 90 км/ч (реално 71 до 82 км/ч средна скорост). Най-близо е човекът с 82 км/ч средна скорост и пробег 515 км. При реална средна скорост от 90 км/ч пробегът вероятно ще е около 480 км.

“Всичко това показва ясно, че при теста на списанието с тази кола нещо не е наред,” коментира майстор пекарят Роланд Стоке, който също шофира Tesla. И веднага след като прочел статията в AMS той си казал “Трябва веднага да им докажем на тези, че грешат”.

Отначало Стоке мислел, че след като обявили, че ще направят тест опровержение, само няколко ентусиасти ще се включат. Но две седмици по-късно се оказало, че греши – електромобилното общество откликнало доста силно на призива, с включилите се 41 собственика на електро коли.

За Tesla Model S вече знаеш резултатите, но и при другите електромобили има значителна разлика спрямо постигнатото от AMS. Таблицата на картинката е импровизирано записване на пробега след края на теста, но дава достатъчно добра представа. В графа RWams е пробегът на списанието, във втората графа на потребителите и в последната са официалните показатели от автопроизводителите.

Вероятно най-интересното за повечето хора ще е това, че при скорост 80-90 км/ч, електромобили като Nissan LEAF, BMW i3, VW e-Golf и Renault ZOE изминават между 145 и 175 км в зависимост от модела. Това са средно 160 км и при наличие на бързо зареждане правят пътуването на разстояния до 300 км абсолютно постижимо, без някакви притеснителни компромиси.

test_probeg_elektromobili_120_kmh

Ето и резултатите на четирите Model S изминали над 500 км по време на теста от 23 август 2014 г.:

  • Михаел Менгер, 558,8 км, оставащ пробег: 10 км, средна скорост 71 км/ч;
  • Нилс Янгер, 530,9 км, оставащ пробег 0 км, средна скорост 73,2 км/ч;
  • Еберхард Майер, 514,9 км, оставащ пробег 0 км, средна скорост 82,2 км/ч;
  • Клаус Кутиг, 501 км, оставащ пробег 23 км, средна скорост 75 км/ч.

Редно е да кажем също и че ако караш Model S интензивно, разходът е доста висок. При максималната скорост от 210 км/ч говорим за 45 кВтч! Точно при такава скорост излиза сметката за пробег от около 185 км. В Германия на много места нямат ограничения и карат с такива и по-високи скорости, така че има смисъл да се знае колко изкарва Model S при тези условия.

Слава богу далеч не всички намират такова шофиране за нужно и приятно, а тази импровизирана и според множеството благодарности в TFF форума очевидно много добре организирана проява на потребителски ентусиазъм дава много по-точна представа на хората какво точно могат да очакват от електромобилите. Хубавото е, че дори някои от националните германски телевизии я отразиха, естествено без да споменават AMS, но истината за електромобилите, такава каквато е, достигна до масовия германски потребител.

Колкото до Auto Motor und Sport – едва ли има лоша реклама. А и се оформя нов лесен начин да станеш по-популярен (дори и вече да си) – просто карай Model S и кажи нещо невярно за колата :). Ето, сега ние пишем за Auto Motors und Sport – не те за нас :)!

От: RP online; TTF forum

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *