А сега, де! Големият Volt по-евтин (за притежаване) от малкия Leaf
Най-голямата щатска компания за оценка на превозните средства, Kelley Blue Book, чийто сайт е основен източник за данни при ценообразуването на нови или ползвани коли, публикува първия по рода си доклад, представляващ презентация на ‘Общите разходи по притежаване на превозно средство‘.
Според него, електромобилът с удължен пробег Chevrolet Volt/Opel Ampera, който струва повече от електрическия Nissan LEAF при закупуване, впоследствие излиза по-евтин за ‘притежаване’ и стопанисване. Това се установява в първите пет години на шофиране. Да видим как са го решили, добрите хорица от Kelley Blue Book…
Изчисленията им са в долари, но базата е предполагаемата амортизация, разходи за ток и гориво, застраховки, ремонти, така че са валидни и в левове – за България, където със сигурност ще се предлагат и Nissan LEAF, и Opel Ampera. Финансовите условия ще са различни, разбира се, но като цяло, има разлика в рамките на 2200 лв, и тя е в полза на Volt! При LEAF са заложени и по-високи застрахователни разходи, и по-скъпа поддръжка, като при така поставени условия разликата може да достигне над 7.000 лв.
Докладът на Kelley Blue Book представлява частично добра новина за General Motors и подпомага усилията им за продажба на Volt, продажбите на когото за 2011г. достигнаха 7,671 коли, което си е далечко от целевите 10.000 броя, и около 2000 по-малко продадени от LEAF.
Наред с другите неща, GM предлага (в Америка) и допълнителни стимули на клиентите си, за покупка на Volt, като специална програма за лизинг, при която клиентите могат да получат Chevy Volt 2012 без първоначална вноска, без такса за изплащането и без лихва при (разумно) забавяне на падежа.
Интересно тук, у нас, как ще можем да придобиваме Opel Ampera от GM и дали ще се окаже по-изгоден от най-продавания електромобил – Nissan LEAF – и в България? Предстои скоро да разберем, останете на ‘зелено’… не и на светофара, разбира се!
Leave a Reply