Електробус без батерия е новото чудо на София
Като слушам коментарите на различни хора за новия софийски електробус, веднага ми направи впечатление едно внушение, което се получи от някои медийни заглавия от типа “За първи път в Европа електробус ще се движи в София”. Електробуси има отдавна в различни европейски градове – отличителното при този, който се движи в София е, че вместо батерия има ултракондензатор…
Това вероятно звучи доста технически, но за него след малко – първо за инициативата.
Тя е на българо-израелската компания Чериът Моторс и китайския производител Хайгър, които предоставят електрически автобус за тестване на Столичен електротранспорт ЕАД. Електробусът ще се движи в продължение на една година по маршрута на тролейбус 11 в София. Електрическата система, с която е оборудван, е на китайската компания Аоуей, тества се от седем години в Шанхай и в сегашния си вариант осигурява до 25 км пробег с едно зареждане. Самото зареждане става за няколко минути при всяко пристигане на последната спирка (депо Искър) и в центъра на Сточна гара. Това е възможното точно защото електробусът има ултракондензатор вместо батерия. Такава просто не е нужна за маршрут от 25 км и наличие на технология за супер бързо зареждане с ток.
Какво е ултракондензатор
Електрическите двуслойни кондензатори, известни още като ултракондензатори, са електрохимични кондензатори с необичайно висока енергийна плътност спрямо тази на обикновените кондензатори. Повече технически подробности ще намериш на тази Wikipedia страница за суперкондензаторите.
Ефектът на двуслойния кондензатор е забелязан за първи път през 1957 от инженери на General Electric експериментирали с устройства с порест въглероден електрод. Смятало се, че енергията се съхранява във въглеродните пори и има необичайно висок капацитет, но по онова време механизмът на работа бил все още неясен.
В General Electric не започнали веднага допълнителна работа по откритието и модерната версия на устройствата била разработена от изследователи от базираната в Охайо Станфорд Ойл през 1966 г. Това се случило след инцидентно преоткриване на ефекта при работа с експериментални горивни клетки.
Обратно в наши дни, най-голямото предимство на ултракондензаторите е, че могат да се заредят за по-малко от минута (или за няколко минути в зависимост от системата), за разлика от литиево-йонните батерии, при които зареждането отнема часове. Съответно обаче пробегът на превозно средство с ултракондензатори и значително по-малък от този на оборудвано с батерия. Затова ултракондензаторите не са толкова подходящи за автомобили, но за малки разстояния като маршрутите на градския транспорт са лесно и ефективно приложими. Поне засега – в бъдеще е твърде възможно да се осигури по-голям пробег и на ултракондензатори.
И под ефективно имаме предвид, че новият електробус се зарежда за 7 минути на Сточна гара и заминава обратно по маршрута към депо Искър с дължина 11.5 км. В разговор с шофьора на електробуса Росен и неговия спътник Александър минутите за зареждане ни се видяха дори по-малко. Когато електробусът пристигна, пантографът се издигна до зареждащата инсталация отгоре и системата се задейства. Всичко е направено много професионално и самата инсталация от иноксови тръби радва окото с приятен дизайн и изключително малкото място, което заема на тротоара.
Естествено, като е без батерия, ни беше много любопитно да видим как изглежда ултракондензаторният модул. Ето го:
От спецификацията на предишния модел на производителя Аоуей знаем, че модулът тежи тон и половина и този тук е с подобно тегло, най-вече заради супер усиления метален кожух, в който се намира.
Електробусът се задвижва с два електромотора всеки с около 100 кВ мощност. Разходът на енергия в посока депо Искър е 45-50% от капацитета, заради няколкото изкачвания по маршрута, а към центъра е по-нисък и пада до 40 процента. Това означава, че технически електробусът може да измине цялото разстояние от около 23 км в двете посоки с едно зареждане, но засега се тества с междинно допълване с ток на Сточна гара.
В цифри информацията ни е за малко под 1 кВтч/км, което прави 10-12 кВтч разход в едната посока. Сметката не би трябвало да се прави точно така, но за ориентир, ако го сметнем по дневна тарифа на тока от 18 ст/кВтч, разходът на електробуса за една обиколка на София е… няма и 4 лева (или 2 лв в едната посока струва няма и два лева!
Това е чудесно, но само като го чухме как тихо свисти при потегляне, без естествено да изхвърля нищо отзад, си паднахме още повече. Ами “мръсният” ток? По този повод китайците, чийто ток идва най-вече от въглищни централи, казват:
Дори да използваш електроенергия от централата, която прави “най-мръсен” ток в целия свят, за неговото производство ще се изхвърля три пъти по-малко CO2, отколкото от ауспуха на дизелов автобус.
Подкрепяме всячески новата технология. И как няма – за човек, който докато кара Туизи яде нафтата с лъжици този електробус е просто мечта. Или да го наречем ултрабус?!? Така и е за всички пешеходци и въобще за жителите на града – подкрепяме тази инициатива и нека да има все повече такива нови чисти возила в българските градове.
И накрая, най-малкият и най-големият електромобил в София те поздравяват с песента “Включи се и ти” :)!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (84)
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
Ее много благодарско за статията, напомнИ ми да черпя 🙂 Кога успя да свършиш всичко това? Ти си като фантом! Много се радвам, че разполагаме с този Capabus 🙂 Ще видим зимата, ако сега е 45-50%, зимата би трябвало да е същия, ако сега пускат климатик, а зимата парно. От температурата, не би трябвало да се влияе ултракондензаторната клетка, и съответно пробега. Ако си се повозил, няма ли да споделиш нещо специфично, или забележки 🙂
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
Чудесна новина. Само няколко въпроса.
1. Станцията за зареждане стандартните тролейбусни жици ли ползва.? Ако е така като се има в предвид, че такава инфраструктира има на доста места в София, а и други големи градове, това много би улеснили внедряването на такива електробуси.
2. Какъв е живота на ултракондензаторния модул? По принцип тези кондензатори имат десетки хиляди цикли, но все пак какво казва производителя. От статията разбирам че капацитета е около 24КВ/ч.
3. Каква е цената на това чудо. И ако някой знае колко струва един нов тролейбус (за сравнение).
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
2. Капацитетът не мисля, че е толкова и че го мерят в кВтч, очаквам повече данни и тогава ще знаем точно. Животът е много много дълъг, но ще уточним и това с получаването на повече данни.
3. За цената нямам идея, също ми е висящ въпрос, но също се интересувам как е вкл. спрямо новите тролейбуси.
[QUOTE=mumojem:995]1. Отделна система е и добре че питаш, защото сега добавихме снимка в блога и можеш да видиш точно как изглежда отблизо.
[/QUOTE]
На втората снимка на блога се получава зрителна измама и сякаш “зареждачката” е закачена за тролейбусните жици:)
От новата снимка се вижда по-добре.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
Точно затова ти благодаря, че ме насочи към липсата на по-подходяща снимка :). Наистина се получава такава зрителна измама.
Има ли някакви новини за този “ултрабус” – как се справя със зимните условия в София? Има ли съществена промяна в пробега когато трябва да има и включено отопление например? А и не на последно място, разбира се – как им понася снега на зарядните “станции”. Има ли проблеми при снеговалеж, дъжд и т.н.
В петък го видях да си върви по маршрута, но не бях с електромобила. Когато съм с Туизи обикновено се засичаме около университета, но само в движение по едно бипване. Тези дни като имам възможност ще мръдна до зарядната на Сточна гара да взема прясно инфо и ще пиша.
То интересно как се развива проекта по принцип. На страницата на Чериът Моторс не намирам инфо. А май съвсем скоро изтичат 9те месеца пробен период. Интересно какво ще е заключението, дали ще се сдобием с повече такива чудеса, или не. Може бидейки технически чудесно, да го отхвърлят като икономически неизгодно, ако са много скъпи да речем.
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения
http://rvbatt.com/?p=2228 Суперкондензатори – устройство, видове и приложения