Време за зареждане на Tesla Model X на Supercharger станция
В този блог: Тест показва зареждане на Model X до близо 70% за 40 минути.
Един от TMC форум потребителите засича времето за зареждане на своя Tesla Model X на Supercharger, с графика показваща спада в мощността с напредване на зареждането…
Полезната информация е от FlasherZ и показва с каква скорост върви зареждането на Model X при външна температура 10°C. Това е важно, защото мощността на зареждане зависи от температурата и обикновено е по-ниска, когато е хладно и още по-ниска при студено време.
Вероятно тези 10 градуса са и причината за малко по-бавното зареждане на колата от очаквано. При старта от почти празна батерия има пик от 118 кВт, после бърз спад до 116 кВт и малко след това още един до 111 кВт, като тази мощност остава до около 27% заряд. Ето няколко етапа от зареждането, записани от FlasherZ:
- Старт в 20:49 – 6% заряд (26 км пробег);
- В 20:59 (10 мин) – 27% заряд (111 км пробег);
- В 21:09 (20 мин) – 45% заряд (113 км пробег);
- В 21:19 (30 мин) – 58% заряд (182 км пробег);
- В 21:29 (40 мин) – 68% заряд (277 км пробег).
Не е пълно зареждане, но е супер показателно и е точно такова, каквото е подходящо да се прави – в диапазона от 10% до макс 80%. В темата на FlasherZ има графика от зареждането, от която се вижда, че при достигане на около 37.5% заряд мощността на зареждане вече е 90 кВт. На тридесетата минута спадът е до около 60 кВт мощност и съответно до 50 кВт накрая.
Цялата зарядна сесия от 6% до 68% отнема около 40 минути. За сравнение, на сайта на Tesla е показано, че Tesla Model S се зарежда на Supercharger от 0% до 80% за 40 минути. По-ниската температура при показаните отгоре параметри играе роля за по-бавното зареждане, но значение има и новият химически състав на 90 кВтч батерията на Model X.
При около 20-25 градуса външна температура мощността вероятно ще спада по-бавно и скоростта на зареждане ще е по-висока.
В нашия форум също се появи тема за зареждането на Model X от cokey. При AC зареждане Model X е по-бавен от Model S, тъй като бордовото зарядно на X е с макс. мощност 16.5 кВт, а при Model S с две зарядни от по 10 кВт се постига 19.2 кВт мощност. AC зареждане на Model X от 10% до 70% би отнело около 3 ч. и половина (мощността е ниска и не спада за времето на зареждане до 70% както на Supercharger станция).
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (18)
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.
Аз бих добавил следното – Ако приемем, че снимката е напълно акуратна в момента на зареждането, пичът от DragTimes би си делил мощността със съседната, почти винаги при Supercharger станциите всеки две съседни колонки (A и B) си поделят мощността, ако Тесли се зареждат едновременно. Ако е само една кола на една двойка, то тя би поела цялата мощност. В случая, както са 6 колонки, то имаме 3 двойки, които биха споделяли, ако всички са заети. Това според мен, освен температурата, би обеснило по-бавното зареждане. 🙂
Всъщност няма актуална снимка, тази е най-близката, която може да се ползва от нета (с посочване на източника). Абсолютно е така – мощността се споделя на съседни колонки. Въпросният тест обаче не би трябвало да е правен с друга кола на съседната зареждачка, иначе нямаше да тръгне от 118 кВт и да остане половин час на 111 кВт.