VW CROZZ идва година по-късно от Audi e-tron Sportback
В този блог: VW представи електро SUV в Шанхай – производство от 2020 г.
Вече са три (сходните концептуални електромобили на VW групата) – VW CROZZ, Audi e-tron Sportback и Skoda Vision E. Първи на пазара излиза Sportback от 2019-та и година по-късно CROZZ и Vision E. CROZZ е третия I.D. концепт, който VW показва досега…
Откъм задвижване е идентичен с Vision E – 225 кВт мощност и 180 км/ч максимална скорост. Дават му и дежурните 500 км пробег по Европейския цикъл за шофиране, с очакван реален по-скоро около 400 км. При Audi мощността е значително по-висока – 320 до 370 кВт.
Системата за бързо зареждане е същата като планираната при e-tron Sportback – 150 кВт мощност по CCS стандарта, което означава 30 минути зареждане от 0 до 80% на 95 кВтч батерията.
За момент ще се отклоним в тази 150 кВт посока, защото става дума за големи мощности. Ако сега имаме тук таме по някоя 50 кВт DC зарядна станция, когато електромобили като (сега все още) концептите на VW започнат някой ден да стават масови, за дълги пътувания ще са нужни много добре оборудвани зарядни станции.
Под много добре оборудвани имаме предвид места с по 6 или 8 колонки, на всяка от които да може да се зарежда с мощност 150 кВт. При пиково натоварване това ще означава по над мегават мощност. Сега си представи следващото ниво – 350 кВт станции. Умножи поне по две половина и вече ще трябват по близо 3 мегавата, за да има запас. Ето за такива мощности става въпрос и те просто ще трябва да се предвиждат и изграждат. Инфраструктурно обаче все така ще е по-евтино (и много по-лесно откъм строителната част) отколкото изграждането на бензиностанция.
Обратно към VW I.D. CROZZ – с големината, с която го представят, е по-компактен от новия Tiguan Allspace, но със същото вътрешно пространство. Това е възможно заради по-компактната модулна електромобилна архитектура, при която окачването и задвижващите модули са изнесени максимално навън.
С тези синтезирани подробности за VW CROZZ остава да следим как ще се развива планът за производство, който сега изглежда малко далечен за след три години, предвид че други производители вече са на крачка от второ поколение електромобили.
Като гледам снимките на CROZZ за себе си като че ли повече клоня към другия I.D. концепт – Buzz миниванът базиран на култовия Bulli? Ти?
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.
Соларния покрив отново ми прави впечатление на тази картинка 🙂 Тези мегавати наистина правят впечатление, и трябва да бъдат закарани до големите бъдещи електростанции, с доста стабилна инфраструктура. Не трябва да забравяме обаче и свободата, която дава зареждането с ток – а именно да можеш да зареждаш не само на електростанция, а почти навсякъде където, може да се паркира, дори и да има възможност само за 1-2 колонки + зареждането вкъщи. Та според мен нещата постепенно ще се уравновесят – бавно и безплатно зареждане или бързо и платено, като първото ще бъде и в голяма част през нощта. Е, може и да не е напълно безплатно. Българите по закон гледат тънкото , тъй че платеното сигурно ще е само при извънградско каране и при изключение 🙂 Но станциите по магистралите трябва да са стабилно снабдени с ток и колонки.