Audi, BMW, Ford, MB… – всички с еднакъв “бърз” заряден конектор
Почти всички автопроизводители вече разработват електрически модели. Някои дори ги продават. Други, като германските, се подготвят за пазарен дебют от 2013 г. Но сега осем големи компании се обединяват в нещо много важно – унифициране на конектор/щепсел за бързо зареждане. Защото каквото и да си говорим, колкото и да е удобно домашното зареждане, без масова зарядна инфраструктура от бързи зарядни станции, електромобилите няма да се изравнят по този показател с конвенционалните коли. Затова, осем големи автопроизводители ще участват в демонстрация на хармонизирана технология за бързо DC зареждане с един порт по време на предстоящия EVS26 симпозиум в Лос Анджелис. Целта на системата е да ни улесни, нас, потребителите, в зареждане на електро колите, които ще караме, като същевременно направи по-достъпни и масови и тях, и бързата зарядна инфраструктура…
Audi, BMW, Chrysler, Daimler, Ford, General Motors, Porsche и Volkswagen подкрепиха хармонизирания еднопортов подход към бързо зареждане, наречен бързо DC зареждане с Комбинирана зарядна система, за използване при електрически превозни средства в Европа и САЩ.
Тази комбинирана зарядна система интегрира домашно еднофазно AC-зареждане, бързо трифазно AC-зареждане и DC-зареждане, както и ултра-бързо DC-зареждане на обществени станции в един входящ порт (контакт) на превозните средства. Това е супер новина за всички нас, защото така ще можем да зареждаме на повечето съществуващи зарядни станции независимо от източника на енергия и това може да ускори възприемането на стандартизирана зарядна инфраструктура.
Всичко това става с помощта на Общността на международните инженери (SIE), която избра метода за бързо зареждане с един порт (ако това ви обърква, Nissan LEAF, например, в първото си поколение има два порта за зареждане) като свой стандарт за бързо зареждане, а Европейската асоциация на автопроизводителите (ACEA) одобри хармонизирането за всички типове превозни средства, като зарядните устройства ще се продават от края на 2012 г., а модели, оборудвани с технологията, ще се предлагат от 2013 г.
Общността на авто инженерите ({tooltip}SAE{end-linkSociety of Automotive Engineers{end-tooltip}) пък избра Комбинираната зарядна система като метод за бързо зареждане за стандарт, който поетапно надгражда съществуващото Тип-1 базово AC-зареждане. Стандартът ще бъде официално публикуван това лято. ACEA също “припозна” системата като свой AC/DC-заряден интерфейс за всички нови типове превозни средства в Европа от 2017 г.
Дизайнът на зарядната система е базиран на съвместен анализ на съществуващите стратегии за зареждане, ергономията на конектора/щепсела и предпочитанията на европейските и американските потребители. Комбинираната зарядна система е разработена за всички международни пазари на превозни средства и създава единен стандарт с идентични електрически системи, зарядни контролери, размери на устройства и механизми за безопасност.
Системата увеличава максимално възможността за интеграция с бъдещи интелигентни мрежи чрез общи методи за широколентова комуникация, независимо от глобалното местоположение на зарядната система. Комбинираният заряден подход ще опрости процесите на разработване и самата инфраструктура, ще подобри надеждността на зареждането, ще намали общите разходи по притежание за крайни клиенти и ще гарантира ниски разходи за поддръжка.
Очакванията са комбинирани зарядни системи да се появят на пазара по-късно тази година. Всички ангажирани автопроизводители вече разработват свои модели, които ще използват Комбинираната зарядна система, като първите ще бъдат пуснати на пазара още през 2013.
Е, ако Германия “изостава” с пускането на свои електрически модели, може би започва да ви става ясно, защо. Когато дойдат, те ще са нагодени към нещата и тенденциите, с които вече твърде много сме свикнали.
За нас, обаче, е много интересно и едно друго нещо – дали моделите, които се продават и сега, ще могат да се преоборудват с един порт за зареждане от новия тип и дали автопроизводителите ще предлагат тази услуга. Ако съдим по факта, че при Nissan LEAF, например, няма да е хич лесно да се монтира новото бързо зарядно, с което модел 2013 ще разполага на версиите от 2011 и 2012 г. , по-скоро не, но да не избързваме.
eCars.bg
Leave a Reply