Електромобилите – още по-полезни! С помощта на VW eUp! и Lichtblick
VW и Lichtblick ще започнат полеви изпитания в Берлин, за да тестват двадесет VW E-Up, и да разберат дали електрическите коли могат да служат като източник на електроенергия. Идеята на проучването е да се оцени възможно ли е, паркирано ЕПС да бъде енергиен ‘резервоар’, който може да захранва с ток домакинската мрежа при затруднения с ел. снабдяването. Проектът ще създаде нови стимули за закупуване на електрически коли.
В пилотния проект, VW и Lichtblick искат да използват електромобилите като форма за съхранение на енергия. От ноември 2013 г., VW ще даде на 20 домакинства в Берлин електромобили от модела E-Up. Колите ще бъдат модифицирани така, че да могат да захранват с електричество токовата мрежа. Батериите ще се зареждат, когато слънчевите панели и вятърни турбини произвеждат големи количества енергия (има излишък), и цената на електроенергията е ниска. При високо потребление на ток, при остър недостиг на енергия, или когато цената на електричеството е много висока, електрическата кола може да захранва с ток домашната мрежа, което позволява на собствениците им да спестят пари.
Този тип електромобили, може би ще увеличат търсенето и интереса към сегмента като цяло.
Идеята да се използват електромобилите като източник на енергия не е нова, но с VW и Lichtblick се случва първото сътрудничество между две фирми с необходимото ноу-хау. Ако технологията е възможна, ЕПС биха могли да формират значителен източник на акумулиране на енергия в бъдеще, балансиране на производствените колебания в слънчевата и вятърна електроенергия. Новият научен проект, наречен INEES (Intelligente Netzanbindung von Elektrofahrzeugen Zur Erbringung von Systemdienstleistungen) т.е. ‘Интелигентен интерфейс, чрез който ЕПС предоставят системни услуги’ е пилотен за електромобилността. Въпреки, че батериите се зареждат от зарядна станция, те могат и да ‘връщат’ енергия в мрежата, ако е необходимо.
Сред основните цели на проекта, е да се проучи ефекта на такива енергийни услуги за живота на батерията, да се разбере дали нуждите на двадесетте домакинства са в съответствие с изискванията на пазара на електроенергия и удачно ли е използването на електромобила, като устройство за съхранение на енергия.
Батериите (и цената) в момента са слабото място при продажба на електрически коли. Допълнителната ‘екстра’, която ще установи – евентуално – този проект, ще повиши интереса към електромобилите. Към днешна дата, електрическите коли са изгодни за тези, които карат много километри, тъй като електричеството е по-евтино от бензин, газ, и всякакви горива, а редуцираните компоненти за поддръжка (няма масла, филтри, ауспуси), компенсират по-високите първоначални разходи.
В бъдеще, електромобилите може да пестят средства на собствениците си, не само при движението си, но и след като са паркирани – ‘връщайки’ част от енергията си в запас, за ползване в бита.
Консорциумът на проекта включва Volkwagen, Lichtblick и SMA Solar Technology AG, а участието е разпределено така:
- VW ще даде на 20 домакинства модифициран електромобил E-Up.
- Зеленият доставчик на енергия Lichtblick – ще даде специален софтуер, наречен “Schwarmdirigent”, измерващ в реално време зареждането на батерията на тестовите коли и анализиращ текущите цени на електроенергията. Въз основа на тези данни, софтуера ще регулира зареждането на батериите на колата.
- Енергийният концерн SMA, ще осигури на домакинствата по две зарядни станции за електромобили – едназа вкъщи и една за работното място.
Брей, това стана като списък от селска сватба – кой какъв дар дава… но има и още. Домакинствата ще бъдат снабдени с iPhone, който позволява да се ‘инструктира’ софтуерът “Schwarmdirigent”!
Звучи добре, с нетърпение чакаме резултатите! Ти как мислиш – ако всичко премине успешно, ще се харесват ли електромобилите повече? Сподели в коментар по-долу:
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply