Сагата ID.3 продължава с нови индикации за задълбочаващи се софтуерни проблеми
Според публикация в германските медиии, VW все още се бори с масивни софтуерни проблеми по линия на своя първи масов електромобил ID.3.
Вече дори се спекулира, че съществува възможността пускането на пазара тази година да се отложи. Очаква се Audi и Porsche също да изпитат допълнителни трудности с електромобилите.
Само няколко седмици след като стана ясно, че VW се бори със сериозни софтуерни проблеми с ID.3, немският „Manager Magazin“ продължава да следи случая отблизо и съобщава, че много от тях не само не са решени, но всеки ден се появяват нови.
Медията цитира експерти на VW, според които основната архитектура на софтуера е разработена „твърде набързо“, в резултат на което голяма част от системите не се разбират една с друга и това води до генерирането на нови и нови грешки.
Стотици служители на VW, които тестват ID.3 и през нощта, редовно съобщават за нови софтуерни грешки в своите доклади, като в някои от тях се споменават до 300 грешки на ден.
По думите на VW дилъри, първите официални доставки се очакват в края на август тази година, но все още няма официално обявена дата.
Немската медия смята също, че на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс може да се наложи да уволни някой от новите членове на борда на директорите, които са работили по електрификацията, за да запази поста си.
В материалa се споменава и среща с фамилиите Porsche и Piëch, които са сред най-големите инвеститори в немските компании, на която те са изразили своето недоволство от развитието на ID.3 проекта.
Закъснение от няколко месеца, разбира се, също би имало последици и за Дийс, който е основната причина VW да създаде своята MEB платформа.
Налице сега седи въпросът дали тази нова платформа работи добре само със софтуерна архитектура, разработена от нулата или новият софтуер може да се нагоди към нея.
Поне по отношение на батериите, VW изглежда няма проблеми или поне за такива не се споменава. Проблемите засега остават при Audi, чийто e-Tron е спрян от производство за няколко дни поради проблеми с доставките от полската фабрика на LG Chem.
Интересно е, че в статията на Manager Magazin се споменава друго нещо за батериите. Клетките за голямата 95 кВтч батерия идват от Полша, но за версията със 71 кВтч Audi ползва клетки от Samsung SDI.
Говори се обаче, че тези клетки от Samsung не са били с достатъчно добро качество и в компанията е имало спорове за това Audi или Porsche да бъде с предимство предивд ограничения общ капацитет и Deiss е отсъдил в полза на Porsche и на това се базира другата версия за спряното производство на e-Tron тази седмица.
Това, разбира се, е неофициално потвърдена информация, но за доста от проблемите се знае и можем само да се надяваме, че нарастващото разпръскване на коронавируса няма допълнително да влоши ситуацията с доставките по един или друг начин.
Leave a Reply