VW Tiguan GTE може да е първият SUV плъгин хибрид със соларен покрив

volkswagen-tiguan-gte-plugin-hibrid-solaren-pokriv

VW Tiguan GTE може да е първият SUV плъгин хибрид със соларен покрив

volkswagen-tiguan-gte-plugin-hibrid-solaren-pokriv

В този блог: Volkswagen показва Tiguan GTE плъгин хибрид и на Tokyo Motor Show.

При откриването на шоуто от компанията обявиха, че отменят старта на дизелови модели за Япония през 2016 г. и вместо това представят модел със супер популярната в страната на изгряващото слънце хибридна система…

Това е Tiguan GTE, който работи на ток и бензин, но с един отличителен елемент – соларни панели на покрива. Това може да се окаже първият SUV досега с такава опция и очевидно дизеловият скандал най-накрая накара хората във VW да излязат от дизеловата летаргия като в замяна предложат повече алтернативи.

Tiguan GTE беше показан за пръв път в самия край на лятото по време на Автосалон Франкфурт 2015. Задвижващата система със състои от компактен електромотор, 1.4 TSI двигател и шест-степенна трансмисия с два съединителя, разработена специално за хибридни системи.

На ток максималната скорост на Tiguan GTE е около 130 км/ч, но засега няма данни за пробега в електро режим. Ускорението от 0-100 км/ч става за 8 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч.

Данни за пробега на ток няма, но VW предвижда, че соларните панели на покрива ще осигуряват около 1000 км допълнителен пробег годишно в слънчеви райони като Южна Европа или около 500 км в Германия.

VW реагира сравнително бързо след дизеловия скандал с конкретни действия в посока електрическа мобилност. Плъгин хибридите обаче са едно, а 100% електромобилите съвсем друго. Очакваме да видим кога компанията ще добави нещо изцяло електрическо в своето портфолио след eGolf и e-Up!


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (36)

  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • !vo Reply

    [QUOTE=firesword:1641]С две ръце адмирирам соларните панели на покрива! Все ще помогне за нещо :)[/QUOTE]
    Ще помогне за радиото в колата.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    ОХ! плъгин при това със соларни панели – звучи ми като танк на газ …
    изключително парадоксален автомобил – потвърждение на безсилието на германските инженери, т.е. сувчо е голям автомобил, ще рече тежък, после използват се 2 системи за задвижване – електродвигател и двг, плюс сложна трансмисия – всичкото това тежи допълнително, да не забравя батерии плюс резервоар за гориво, и за да стане покрива неизползваем или по-сложен – соларни батерии, като кпд-то на соларите е максимум 15% при това трябва да са чисти …, всъщност и двг е бензинов, както знаем с по-малък кпд от дизеловия …
    Браво на германците!
    🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Абе и не мене ми е чудно, защо още правят хибриди. И как цялото това сложно изпълнение е на цена по-малка от електромобил? Явно не вярват в директното преминаване от ДВГ към електро – трябва ни бърз заряд, голям капацитет, и да има къде да зареждаш. Други причини не виждам.

    Колкото до солара на покрива – може да сложат и 22% знае ли се, но там е по-скоро “що пък не”, ако си паркирал на открито за дълго време, ще спаси батерията от саморазряд, а може и някой друг киловат да и качи….
    Ако не е вързан към батерията, може да си заредиш телефона предполагам, което е малко излишно, като се има предвид колко е голяма батерията сравнение с неговите изисквания.

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *