Нов електрически скутер със сменяеми батерии от Yamaha и Gogoro

yamaha-ec-05-electric-scooter

Нов електрически скутер със сменяеми батерии от Yamaha и Gogoro

yamaha-ec-05-electric-scooter

Yamaha дебютира новия си електрически скутер – Yamaha EC-05, който е съвместна разработка с тайванската компания за електрически скутери Gogoro.

Двете компании сформираха партньорство миналата година с цел включване на трансмисията на Gogoro в електрическите скутери на Yamaha.

Сега получаваме и плодовете на това партньорство под формата на Yamaha EC-05.

Скутерът е със дизайн на Yamaha, докато вътре почти всичко е направено от Gogoro, което значи че този модели ще има доста сходни параметри с електрическите скутери на Gogoro 2 Series.

Окончателните характеристики на Yamaha EC-05 все още не са обявени, но ако трябва да се направи предположение поне за максималната скорост, тя вероятно ще е в диапазона 85-95 км/ч и над 100 км/ч при наличието на две батерии.

Gogoro е може би най-известна със своите сменяеми батерии и станции за зареждане. Скутерите на Gogoro могат да поемат две батерии с голям капацитет. Батериите могат да се зареждат у дома или да се сменят в една от над хиляда станции за смяна на батерии, пръснати из цял Тайван.

Gogoro наскоро подобри енергийната плътност на своите батерии, като премине към използването на литиево-йонни батерии с 2170 клетки.

Доставките на Yamaha EC-05 се очаква да започнат през август, като първоначално скутерът ще се предлага само в Тайван. Най-вероятно на по-късен етап тази или в началото на следващата година тези скутери ще стигнат и до Европа.

{youtube}h8t3RfdVzbc{/youtube}

Електрическите скутери на Gogoro вече се разпространяват в Европа по различни програми за споделяне на скутери, а междувременно компанията продължава да проучва активно възможности за партньорства.

По-рано тази година Yamaha влезе в партньорство с Honda, Kawasaki и Suzuki, за да улесни формирането на официален стандарт за електрически мотоциклети с възможност за смяна на батерията. 

Освен това неотдавна разкрити патенти показват, че компанията работи и по свой собствен електрически мотоциклет Yamaha R1, чието развитие може да се следи поетапно. 

Смяната на батерията определено е едно доста добро решение за електрическите скутери и ще бъде интересно да видим дали и други страни ще използват идеята на Gogoro в Тайван и ще инсталират подобни зарядни станции за електрически скутери.

Все пак не всеки разполага с гараж и може да си зареди скутера вкъщи въпреки че тези батерии могат да се зареждат и в домашни условия, но възможността да заредиш батерията навън със сигурност ще е в плюс.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *