За първи път – електромобил в Рали Дакар

acciona_rali_elektromobil

За първи път – електромобил в Рали Дакар

acciona_rali_elektromobil
В този блог: Първа проба с кола на ток в 37-годишното Рали Дакар.

Предизвикателството да се справи с електромобил с над 8-те хиляди километра през едни от най-тежките терени на планетата в Аржентина, Боливия и Чили поема испанската инженерна фирма ACCIONA. Състезанието е разделени на етапи, често на разстояния над 300 километра, с множество хълмове, падини, пясъчни дюни и каменисти полета…

Едва ли има масов електромобил, който да издържи на тези условия, затова за Рали Дакар екипът на ACCIONA е изработил уникална кола с 300 кс електромотор и четири литиево-йонни батерии с общ капацитет 140 кВтч. Това е колко на два Tesla Model S – един 85 кВтч и един 60 кВтч.

Много мощ и енергия на едно място и за улеснение в тежките условия батериите могат да се подменят лесно, за да се намали до минимум времето при спиранията. Монтирали са и соларни панели, но като знаем каква е максималната ефективност на сегашните, от тях едва ли може да се очаква много допълнителна тягова мощност.

Предвид простото устройство на системата, екипажът на ACCIONA може да има предимство по високите места, където двигателите с вътрешно горене се задъхват заради по-редкия въздух. Това важи и за пустинните области, където прахта лесно задръства въздушните филтри.

{japopup type=”image” title=”Графика с отделните елементи на електромобила на ACCIONA” content=”images/stories/2014/dec/ACCIONA-1.jpg” }

acciona_elektromobil_rali_dakar
Графика с отделните елементи на електромобила на ACCIONA
{/japopup}

Ще стискаме палци този първи опит за покоряване на Рали Дакар с електромобил да е успешен. Това би оказало голям ефект за по-добро възприемане на електро колите в световен мащаб, с вече доказани възможности и в най-тежки условия.

Поздравления за супер смелата инициатива на екипа на ACCIONA. Пожелаваме им успех в състезанието, което стартира на 4 януари 2015 г. от Буенос Айрес!

{youtube}AXJaRAxSEyI{/youtube}

От: Gas2

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (54)

  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Жестоко! Нямам търпение да видя какво ще се случи, макар да не съм фен на този тип състезания.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    Браво! Най-добрата реклама на електро колите. Само ме притеснява че не е 4х4.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    не може да не е 4х4 – все пак е рали автомобил! а и тези 220кW сигурно са 2(все пак 100кW двигател е малко голямшък) или 4 двигателя?! 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Rumen Velinov Reply

    А ми от това което се вижда на страницата им е един мотор отзад:
    [LINK=http://www.accionadakar.es/en/the-project/vehicle/][/LINK]

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Марио Добрев Reply

    ALBERT BOSCH и Agustí Paya със своето електрическо бъги ACCIONA ECO POWERED стана първите пилот и навигатор стартирали в Дакар и завършили етап от Дакар с електромобил! The future is here!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    О, благодарско, че ми напомни за това чудо, че нали се канех блог да пиша като тръгне състезанието. Ето сега има материал 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *