Помни – газовете от колите отиват в твоите дробове

vredni-emisii-avtomobili

Помни – газовете от колите отиват в твоите дробове

vredni-emisii-avtomobili

В този блог: Само за две седмици 200 електромобила спестиха 18 тона CO2.

Трудно е да добиеш представа за ефекта от електромобилите само по няколко коли. Но 200 (на едно място) са друго нещо и вече имаме статистика за резултатите от тяхното използване…

По време на конференцията за климатичните промени Renault Nissan алиансът предостави флота от 200 електромобила за превоз на делегати, журналисти и участници. Сметката показва, че с тези коли за 2 седмици са:

  • Изминати 175,000 км;
  • Спестени 18 тона CO2.

Помни – иначе това са изгорели газове, които всички ние вдишваме.

Електромобилите вече са много повече от 200 – само продажбите на Renault Nissan надхвърлят 250,000 – но виж какво е спестено само за две седмици при това в един град от 200 коли. Каква ли ще е сметката, ако дори само 1 процент от световното население кара електро коли? Ами 10, 20 или 30%…

Това ме подсеща, че по време на същата тази COP21 конференция беше приета и декларация за електрическата мобилност и климатичните промени. Ето я:

Парижка декларация за електрическата мобилност и климатичните промени с призив за действие

Lima – Paris Action Agenda

Транспортът допринася за близо четвърт (23 процента) от настоящите свързани с енергията емисии на парникови газове и това замърсяване се увеличава по-бързо отколкото от причиняваните от останалите сектори с крайно потребление на енергия. Емисиите на парникови газове от транспорта може да нараснат от днешните нива с още 20 процента до 2030 г. и 50 процента до 2050 г. освен ако не бъдат предприети активни действия.

Ограничаването на увеличението на глобалната температура до под 2 градуса Целзий изисква промяна на тази транспортна траектория, което включва развиване на интегрирана електромобилна екосистема обхващаща различни транспортни методи, както и ниско-въглеродно производство на електричество и водород, приложени в съответствие с по-широки устойчиви транспортни принципи.

Според Международната енергийна агенция, този преход ще изисква, наред с други неща, електрифициране на глобалния железопътен транспорт, което вече е в ход, както и поне 20 процента от превозните средства в глобален мащаб да се задвижват от електричество до 2030 г. – ако искаме да ограничим затоплянето до 2 градуса или по-малко. От това, леките превозни средства биха допринесли основно с: над 400 милиона две и три-колесни до 2030 g., спрямо около 230 милиона днес; и над 100 милиона коли до 2030 г., от около 1 милион днес.

За постигане на тази цел моделът на МЕА показва, че електрически задвижваните превозни средства (на батерии, плъгин хибриди и с водородни горивни клетки, включително две и три-колесни, коли, лекотоварни ванове, бусове, камиони и други) трябва да представляват 35 процента от глобалните продажби през 2030 г.

Ние, долуподписаните, осъзнаваме мащаба на предизвикателството и обхвата на възможностите.

С различни мандати, способности и обстоятелства, ние се ангажираме да развием нашата работа индивидуално и колективно по всички възможни начини, за да увеличим електрическата мобилност до нивo съвместимо с направлението за ограничаване на затоплянето до под 2 градуса.

Ние също така отправяме призив към всички правителства, на всички нива, към бизнеса, съвместните предприятия и други, да се ангажират с тази Декларация, да предприемат действия и да увеличат световната инерция за развиване на електрическата мобилност.

Помни – газовете от колите отиват в твоите дробове!

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *