Застрашен ли е (наистина) петролът от електромобилите?

Електромобил 'срещу' автомобил, а може би 'след' или 'заради'...

Застрашен ли е (наистина) петролът от електромобилите?

Електромобил 'срещу' автомобил, а може би 'след' или 'заради'...

По-скоро не. На конкретен въпрос – конкретен отговор. Това е правилното, коректно отношение и в случая кратко, и ясно изглежда така. Всички сме съгласни, че бъдещето е на електромобилите, всички искаме да настъпи ‘зелена’ ера, без шумове и вредни емисии… Секторът има сериозно развитие: у нас също е факт подем: изградени станции за зареждане, като тази в центъра на Исперих и фотоволтаичната в Студентски град – българско изпълнение; продадени (макар и) няколко бройки електромобили от световни производители; доста частни модификации, две от които – електрическият Audi A2 и електрическият Nissan Micra на А1 Лимитед на свръх-високо ниво (намерили отзвук в световен мащаб); появата на електромобилна общност, БАЕПС, ИКЕМ, eCars.bg, НИП ‘Електромобили’, Консорциум “Зелена Енергия” и други, и други…

Тази инициативност е чудесна и ни мотивира допълнително…

… но разглеждайки пазарния дял на хибриди и електромобили спрямо конвенционални коли, лесно можем да се ориентираме за потребителските настроения (или, ако щеш – възможности) и да се види конкурентоспособността на електрически задвижваните превозни средства. По множество причини те са несъпоставими с горивните, но и по-доста показатели ги превъзхождат. Дори – реално погледнато – ако не съществува така нареченият ‘проблем с пробега‘ и ако цената на електромобилите е по-ниска, можем да твърдим, че всеки би предпочел по-съвременната, по-чиста технология, гарантираща по-евтин, безшумен и бърз транспорт.

Тоест, свеждаме (в общи линии) до два основни…

… ‘пръта в колелата’ на електрическите коли. Две пречки, за отстраняването на които се работи непрекъснато – от автопроизводителите, от компаниите в бранша, от специализираните сайтове в мрежата. Информираността и представянето на електромобилната идея е наш приоритет, и всички ние – популяризиращите – сме се обединили (поне ни се иска) в общата кауза за съграждането на този изцяло нов и специфичен сегмент в автоиндустрията.

Нов… специфичен… момент, чак пък толкова?!

Коли виждали ли сме, карали ли сме? А нима не сме сменили по няколко, ремонтирали, харесвали, разочаровали от автомобили? Е? Сега е същото – четири колела, волан и разни вариации на купето. Какво излиза – съграждане и специфика май трябва да се случи само в главите ни… защото е ясно, че изкопаемите горива са с ограничен ресурс; че ‘проблемите’ около електромобилите днес, утре ще бъдат само спомен; че развитието на електрическия транспортен сектор е ежедневно.

За нас остава да се адаптираме

да четем, коментираме, споделяме и поощряваме всяка новост при електромобилите. Естествено, не всяка е добра, но така е във всичко; така изпъкват лидерите в бранша; така се оформят класите при производителите и предпочитанията при потребителите. Важно е да знаем максимално повече, а за нас в частност – да ви запознаваме с максимално повече.

Застрашен ли е (наистина) петролът от електромобилите? Да, разбира се!

Но да го кажем така: петролът е застрашен от изчерпване, а електромобилите са нормалното продължение на автомобилите, в процеса на еволюция. Като свърши петролът, основния транспорт ще стане този, които сега наричаме алтернативен – защото е ясно, че без транспорт сме загубени. Сега какво се получи: електромобилите ще спасят транспорта, който сега се крепи на петрола. Я да го извъртим още малко: електромобилите ще спасят (спомена за) петрола?!

От конкурентни, двата полюса се оказаха свързани

Пък и този двубой е малко безсмислен, а и участниците в него днес сме тези, които утре спокойно и стандартно ще ползваме електромобили. После вероятно и електрическите превозни средства ще бъдат изместени – от телепортация, например, кой знае… а до тогава, нека обединим усилия в развитие на електромобилите и възприемането им. И да започнем да си избираме марки и модели, че скоро ще ни предлагат всевъзможни Wink.

eCars.bg

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *