До няколко години трансмисии с 3-4 предавки за електромобили
Преди да пусне Model S на пазара Tesla тестваше двустепенна трансмисия, но се отказа от нея заради проблеми с ефективността и превключването. Супер електромобилът и сега се предлага с едностепенна трансмисия, но големи компании като ZF вече се ориентират в посока производство на трансмисии с повече предавки за електромобили…
Едностепенните трансмисии вършат работа в градски условия. Огромният въртящ момент и високите обороти на електромотора са предизвикателство за превключването на предавки и затова инженерите го елиминират.
Но в рамките на пет или шест години това ще се промени, според Джеймс Потър, мениджър по контрола в ZF Powertrain Technology, цитиран от Wards Auto.
“За стандартните коли, бих казах, че вероятно ще стигнем до 3-4 предавки. Сега излизат двустепенни трансмисии, а тези с три или четири предавки ще са следващото поколение.” Така смята Потър и според него не са нужни повече от 3-4 предавки.
С такива нови трансмисии Потър изчислява, че електромобилите ще постигат до 20% повече пробег, с оптимизирани електромотори и предавателни числа на трансмисиите.
Както стана дума, в градски условия 1-2 предавки са абсолютно достатъчни и по-ефективни, защото при рязко ускорение смяната на предавки забавя, а и за ефективност може да се разчита на рекупериращата система.
На магистралата обаче електромобилите рекуперират много по-малко и движението с висока скорост на по-горна предавка определено ще намали разхода на енергия.
Освен това, на 3-та или 4-те предавка при 120 или 140 км/ч електромоторът ще работи на по-ниски обороти, откъдето ще се повишава ефективността. А и предавките не се сменят често на магистралата, което няма да води до забавяне.
От: WardsAuto
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.
Comments (18)
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.
Формула Е имат предавки.. както обикновено технологиите от подобни състезания рано или късно ще достигнат масовия пазар.
Аз лично не бих искал много предавки.. евентуално опцията сам да си избера превключване (примерно при над 80-90 км/ч на ток). По отношени на ускорение, всичко е наред сега и с една предавка.. дори до 169 км/ч на ток…, но ако търсим ефективност, бих искал по-скоро аз да мога да избирам кога да включа на по-висока предавка,а не колата да включва вместо мен..
Точно така е макар да ми беше странно отначало защо са с 5-степенни трансмисии, но после разбрах, че е го правят по следната причина:
If the torque curve is not completely linear, multiple gears can be utilised to ensure that the torque at the wheels (after torque multiplication of the gearbox) per motor rpm is maximised, thus improving efficiency.