Zity услугата за споделени коли стартира с 500 Renault ZOE в Париж
Като за голям град като Париж, Renault пуска прилична бройка от 500 ZOE електромобила в дебюта на Zity услугата за споделяне във френската столица.
Стартът беше планиран за февруари, но отложен заради… Да!
Първоначално Zity беше подкарана от Renault и испанската компания Ferrovial в Мадрид през 2017 г. и чак три години по-късно идва ново развитие в друга голяма европейска столица. Реално е по-скоро нещо като фейслифт, защото Renault изтегля колите от предишната Moov’in услуга. Zity вероятно звучи по-добре, сега ZOE е обновен и нещата може да тръгнат по-добре. Въпреки че, знае ли човек – споделянето на електромобили в Париж е трудно начинание. Първото такова, Autolib, фалира след колосални загуби и вандализъм върху електромобилите.
Но често първите опити са трудни или се провалят само за да бъдат последвани от нови стъпващи на грешките и неволите на предишните. Renault набляга на това, че Zity ще стартира със стриктни мерки за безопасност и хигиена. В последните няколко месеца вторите са колосално малоумни в повечето държави по света, но наистина има резон в коли за общо ползване да се полага грижа за чистотата.
Услугите за споделяне на коли обаче са и много добър маркетинг метод. Всеки може да наеме и да покара самостоятелно, което си е възможност за по-продължително пробно шофиране. В случая ограничението е в зона с площ 105 кв. километра в района на Париж и близката община Клиши, но това всъщност не е никак малко.
Всъщност, Moov’in услугата, която Renault и ADA стартираха съвместно в средата на 2018 г. продължава да работи, но само с ДВГ коли и управлявана от ADA под новото име ADA Paris.
Да видим какъв е моделът на Zity в Париж.
Renault рекламира Zity като супер гъвкаво предложение, достъпно 24/7, със следните опции:
- Таксуване на минута
- Фиксиран наемен период
- Времеви кредити със “спестяващи пакети”
И всичкото това, без регистрация или абонаментни такси
Планирана е и “stand-by” цена, ако искаш да си паркираш колата за по-дълго, без да я освобождаваш, в рамките на бизнес зоната или извън нея. Има и едно известно неудобство – за паркирането. Колите може да се оставят само на надземни паркинги, което вероятно ще е сред най-големите предизвикателства за услугата предвид недостига на парко места в Париж.
Цените.
Вече са обявени официално и като за начало цената е по-тънка:
- €0.29 на минута
- €0.13 на минута в режим на изчакване (stand-by)
- €35 за 24 часа наем
- €55 за 48 часа наем
- €65 за 72 часа наем
Парижани сигурно ще го удрят зитито на второто И, а като го сметнеш по най-изгодния наем – може да карат ZOE за €650 на месец. Коя ли ще е най-ползваната тарифа?
Comments (18)
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.
Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.