Някои неща идват за Renault електромобилите, други не

Електромобили

В този блог: Повече от 300 км пробег, DC зареждане малко вероятно и Kangoo ZE все така без 22 кВт зарядно.

Добрите стари автосалони са дежурното място, където можеш да "притиснеш" човек от кухнята и да изкопчиш отговори. В случая мястото е Автосалон Женева, въпросите са от Automobile Propre, а отговорите от човека, който отговаря за електромобилите в Renault...

Не е новина и Ерик Фонтон го потвърждава отново – Renault работи за поне 300 км реален пробег на второто поколение ZOE. Липсващата част от тази информация е кога този нов модел ще се появи на пазара и точно в това е деликатното – сега всеки производител на електромобили се пази като дявол от тамян от изтичане на информация за следващи модели.

Причината е ясна и ефектите от нея вече се виждат – продажбите на някои настоящи модели буксуват, защото очаквани скоро следващи варианти ще предлагат двойно по-голям пробег. Но пък и няма как постоянно да се мълчи рибешката, а и е ясно, че подобрения предстоят.

За ZOE обаче основните може да са дотук. На въпрос дали може да се очаква DC бързо зареждане в ZOE 2, Ерик отговаря, че 22 кВт зареждането сега е перфектният вариант и в Renault очакват да остане такъв дори след удвояване капацитета на батериите.

Това съвпада с моите наблюдения и очаквания и има достатъчно причини да звучи логично. Точно затова в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ се насочихме към разработка и производство на 22 кВт AC зарядни станции. Достатъчно евтини са и когато електромобилът е оборудван с 22 кВт зарядно батерията се пълни за около час. За двойно по-големите батерии (от сегашните) ще взима два часа, разбира се.

Значи, 22 кВт бордовото зарядно остава и в ZOE 2 и засега не обмислят добавяне на опция за DC зареждане. Но от Automobile Propre задават и друг интересен въпрос: "Ще могат ли притежателите на ZOE 1 да сменят батерията на своя електромобил с предстоящата нова, която ще е с по-голям капацитет?"

Отговорът на Ерик е, че "това се обсъжда и ще зависи от техническите възможности, както и от съответните регулаторни изисквания и икономически условия – предстои да намерим баланса."

Ще има ли Twizy 2?

Според Фонтон, Renault прави постепенни промени в Twizy. Тази година са добавени задължителни дневни светлини, например. А, браво, все се мотая да си добавя такива, та ето повод да попитам Ерик  или един скъп приятел в Омникар Ауто дали след като ще ги има оригинално може да се вградят в "стар" Twizy.

За Twizy предстояли и други свързани с регулациите промени следващата година, но въпреки че е вече на близо 4 години, Renault не смята, че Twizy изглежда фундаментално остарял и засега версия две не е на дневен ред. И аз също мисля така, без това да има връзка с факта, че карам Twizy.

22 кВт зареждане за Kangoo – тц!

Статистиката на Renault показва, че клиентите не търсят 22 кВт зареждане за Kangoo ZE. Поне такива големи клиенти като френските пощи. Тук, мистър Фонтон, не съм съгласен, ама въобще. Имахме възможност да вземем Kangoo ZE за тест до Пловдив преди две години, за да видим дали ще се прави. Е, справи се, стига да не ти е скучно да караш с 50-70 км по магистралата. И там, 8-9 часа зареждане, за да се върнем в София...

Ерик казва, че гонят конкурентна цена, не толкова функционалност. Затова не добавят 22 кВт бордово зарядно на Kangoo ZE. ОК, има логика – конкуренцията при лекотоварните е неистова и по-ниските цени са супер предимство. Виж само какво става от Дачии (Докер) по пътищата...

Но, чакай, конкуренцията в компактния клас да не е малка? Дали не е и по-голяма? Тогава как за ZOE излиза сметката да е с 22 кВт бордово, а за Kangoo ZE не? Нещо не се връзва и това със статистиката от потреблението хич не ми е убедителен аргумент.

Та, планира ли се 22 кВт зарядно за Kangoo ZE? Отговорът е: "Не е невъзможно, но не се планира в краткосрочен план."

От моя опит с електромобилите и отзивите, които получавам, определено смятам това за грешка и съм го смятал от самото начало. Важно е да го напиша, защото колкото повече хората от Renault виждат такова мнение, толкова по-вероятно е да си променят своето по въпроса.

Справедливо е да уточня, че опцията не е никак евтина. Нямам информация как им излиза на Renault като разход да добавят 22 кВт бордово зарядно на Kangoo ZE, но зная колко струва единственото такова, което може да се купи на пазара. То е на швейцарската компания BRUSA и струва около €6,000. Това е цена на дребно и при производство на хиляди електромобили вероятно би била доста по-ниска, но все така ще е няколко хиляди евро горница.

Така или иначе го има в ZOE, който сега вече може да се поръчва от България на цена от 58,000 лв с батерията, та не виждам причина да не го добавят в Kangoo, без да повиши чувствително цената. Защото сега имаш един модерен съвременен лекотоварен електромобил, който го караш примерно 120 км и после трябва да му включваш кабела за сума си часове. Ако е с 22 кВт бордово, за час го зареждаш и хайде още една "смяна." И още една. Може да е с няколко хиляди евро по-скъп така Kangoo ZE, но ще е значително по-използваем. Факт!

Защото това е опцията, която отличава електромобилите на Renault от конкуренцията толкова много сега. За монтажите на зарядни станции на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ, например, за нас единственото логично решение е да вземем ZOE. С един час зареждане е много по-използваем от Kangoo ZE, а точно последният е по-подходящ за дейността. Объркана работа...

Но, както започнах този блог, някои неща идват за Renault електромобилите, други не. Освен ако това не се промени!

Използвани са матерлиали от интервю на Automobile Propre


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Тесла в Америка ти продава второто 10 кВт зарядно на Модел S за 2 000 долара с инсталация. Защо поне 22 кВт не е опция на Кангуто, който си го иска да плаща разликата. А бе, който ги прави тези решения в Рено е голям мъдрец.

vdiv
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения