Как се докарва Tesla Model S на ход от Холандия до България

Електромобили

В този блог: Пътуване с Teslа Model S от Западна Европа през Румъния до България.

Ако искаш да си докараш Model S или X на ход от Холандия (или някъде наоколо) до България този блог може да ти е полезен с подробности за пътуването, зареждането и преживелиците по пътя...

Първо, благодарности на Анатолий (Толи), който сподели своето Model S пътуване с нас и добави ново българско място за зареждане на електромобили (виж линка в края на блога) в локатора на зарядни станции ВсичкоТок.

Данни за пътуването
Общо разстояние 2283 км
Общ разход 506 кВтч
Среден разход на 100 км 22 кВтч
Общо време 2 дена и 3 ч. (51 ч.)

Толи заминава набързо с брат си да купят Model S от холандската автокъща Verhoeks Auto. Собственикът е намерил начин да реализира малко употребявани Model S на хора, които искат да ги продадат и сменят с по-нови или по някакви други причини. Колата, която Толи и брат му докарват, е с 85 кВтч батерия, не от най-новия 90 кВтч вариант.

1. Стартират на 7 април към 15:30 от Барневелд и само час по-късно спират на Tesla Supercharger станция в 16:46 просто да пробват за десетина минути зареждането.

2. Оттам потеглят към Германия и като цяло заради наличието на Supercharger станции по пътя си позволяват магистрални скорости, не карат бавно. Спират на зареждачката на MAXI Autohof до Могендорф– снимали са колата да се зарежда там в 19:12. Зареждат до макс. 90% и поддържат така натам по маршрута, защото последните проценти от батерията се пълнят много бавно и няма смисъл да се чака допълнително още 15 минути.

3. Следващата Supercharger снимка са направили в 00:01 на Гайзелвинд – на 250 км от предишната, затова вече го броим 8 април. Не спират за нощувка, защото планират да е на следващия ден, когато след Виена натам няма Supercharger станции и зареждането е по-бавно.

4. През нощта спират в 03:26 на Алтенуфер за поредно Supercharger зареждане. Изминали са 245 км от предното място и вече са на 40 км от Пасау, намиращ се до австрийската граница.

5. Продължават натам към Санкт Валентин в Австрия, където снимката за зареждане е направена в 7 сутринта. Този път разстоянието от предната зарядна станция е 165 км.

6. Следва Виена Supercharger зарядката до салона на Tesla там в 09:03 (изминати 166 км от Санкт Валентин), след което предстоят известни премеждия.

7. Те започват в Унгария, където Толи и брат му решават да спрат на зарядна станция до огромна сграда на Теленор при Торокбалинт – устройството е монтирано за зареждане на фирмен електромобил. Но го търсят половин час след като го намерили в Openchargestation локатора. Важно е да се вметне и че с влизането в Унгария вече карат със 115-120 км/ч макс. заради липсата на Supercharger станции. Разстоянието от виенския Superchargher до Торокбалинт е 240 км.

na_zarezhdachka_v_ungaia

Намират зареждачката, отиват да разберат как става зареждането и се започва питане от колега на колега. Накрая ги пращат при охраната където има чип за стартиране, но човекът си нямал да идея как става тази работа. Копчета, последователности... накрая го разгадали и без да им искат нищо за заряда най-накрая колата е включена.

Но нещо пипнали и зареждането спряло. Беля, защото отнело още час охраната да дойде отново и да стартират станцията. Като цяло супер забавяне и за капак зареждане само с около 17-18 кВт мощност, та общо 6 часа...

Това обаче не е единственият проблем в Унгария. Навигацията на колата ги праща по разни черни пътища, губят време и в един момент започват да използват Google Maps през телефон за по-сигурно.

8. Пристигане в Арад, Румъния в 22:00 вечерта. Тук има малко предистория, защото Толи ми звънна по-рано да попита дали зная за зареждачки в Румъния. Точно бях на почивка до Дряновския манастир, но беше вечерно време и с компютъра под ръка ги пратих към Арад, защото там според Plugshare има 22 кВт зареждачка.

Ммм, грешка!

Адресът е в индустриална зона и мъките се почват. Търся румънци по фейсбук, те звънят там та ги търсят, накрая се получава връзка, но от много обиколки оттук оттам заминават 30 км от пробега. С триста зора намират входа, но после идват загубите при превода с охраната. Телефони, жестове, опити за разговор – накрая стигат до мястото, на което има... просто червен индустриален контакт.

На всичкото отгоре е само 16-амперов и познай колко време е нужно за заряд – 7-8 часа.

Дали да идат на хотел както са планирали, че вече е каталяс положението? А да оставят колата в някаква тъмна индустриална зона в Румъния ей така? Пускат я да се зарежда в 23:00 и решават да спят в нея. Рано сутринта с 97% заряд потеглят към Турну Северин. В Арад заради премеждията не им взимат пари, иначе цената е 18 леи на час.

9. В Турну Северин вече всичко е наред. След 250 км път от Арад спират на таверна Сабрулуи до р. Дунав. Там има 22 кВт зарядна станция безплатно за клиенти на таверната. Пускат колата да се зарежда в 09:36 и след близо 5 часа зареждане потеглят към София.

10. След като са поддържали по макс. 250 км между зарежданията по възможност, сега предстои по-дълъг преход. Стартират в ранен следобед от Турну Северин и след 341 км пробег пристигат във Враждебна с остатък само за 3 км в батерията. Сагата приключва в събота 9 април в 18:46.

Разказът за това Tesla Model S пътуване от Холандия до България приключва тук, но остава да добавим някои важни детайли за подготовката.

Ако планираш пътуване по подобен маршрут с Tesla, много е полезно да имаш различни адаптери и кабели. Не пропускай да си вземеш Tesla адаптера за червен трифазен контакт (16А). Трябва ти и Тип 2 към Тип 2 кабел – в Tesla го продават за около €200. За минаване през Сърбия предварително си купи от там техния трифазен щепсел и си направи кабел с него. Иначе като Анатолий е по-добре да минеш през Румъния. Ако пък имаш и Тип 2 към CEE32A ампера трифазен кабел, зареждаш за 4 часа на 22 кВт зареждачка (виж повече в линка към форум темата отдолу). Много е полезно докато пуснат Supercharger станции и в Източна Европа.

За по-лесно и с много повече инфо – виж тази форум тема за зареждането.

И една последна информация. Ако се минава през Сърбия може да се зареди в Белград. Приятел от Добрич докара своя Model S на ход преди две години и след зареждане в Белград е стигнал до Драгалевци в София (400 км пробег) с остатък 30 км.

Ако имаш въпроси може да пишеш в коментарите или форума, както и да звъннеш на Анатолий – ето линк към телефона му и мястото за зареждане до Дъбово.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Приключение голямо! Е да му е честита, велика кола е

vdiv
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

По повод притеснения че Тесла не позволявали да си вземеш колата от тях и да си я докараш на собствен ход, ето официален отговор от Тесла Холандия.

Since a short while it is possible to pickup the car for customers inside Europe. But we can not help you with (temporary) license plates or insurance, so that's your own responsibility. While all educational information can be found at our website and we have a 24/7 support line, almost every customer choose to use a transport company to pickup...

По повод притеснения че Тесла не позволявали да си вземеш колата от тях и да си я докараш на собствен ход, ето официален отговор от Тесла Холандия.

Since a short while it is possible to pickup the car for customers inside Europe. But we can not help you with (temporary) license plates or insurance, so that's your own responsibility. While all educational information can be found at our website and we have a 24/7 support line, almost every customer choose to use a transport company to pickup there car.

Виж още
Последно редактиран Преди 7 години от Мартин Хаджистойков Младен Марков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Не ли е по-удачно да идеш със самолет да я вземеш и да я пуснеш по множеството автовозни компании, които взимат около 1000 лв, за да я докарат?
Не е такова приключение, но е повече спестено време и нерви.

Честита да е и дано няма проблеми, че най-близкият сервиз е във Виена.

Гост
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site
Пътна Помощ
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения