Термичната система за управление на новия Jaguar I-Pace добавя до 50км пробег

Електромобили

В този блог: Jaguar разкри подробности за системата за управление на отоплението в новия електрически I-Pace.

Jaguar се опитва да задържи вниманието на хората около първия си изцяло електрически модел I-Pace, който се очаква на пазара догодина, пускайки по етапно различна информация за характеристиките на колата...

Британският производител представи колата за първи път през ноември миналата година на автомобилното изложение в Лос Анджелис, а сега разкрива повече за своята система за топлинно управление, която според компанията може да добави до 50км пробег между зарежданията.

При двигателите с вътрешно горене голяма част от енергийния потенциал се губи чрез топлина. Електрическите автомобили обаче имат капацитета да бъдат много по-ефикасни на този фронт и една добре изградена система за термично управление може значително да подобри нещата.

От Jaguar споделят, че са се вдъхновили от работата си върху състезателната кола за Formula E и просто са конвертирали съществуващата система направена за спортните коли, за да могат по този начин да увеличат пробега на градския си I-Pace модел.

"Контролирането на температурата е важно за всяка кола, но е особено важно за електрически автомобили като I-PACE Concept и Jaguar I-TYPE Formula E състезателна кола. При състезанията, ефективното управление на топлината означава, че шофьорите могат да се състезават по-бързо и по-дълго. За автомобили като I-PACE Concept, шофьорите могат ще могат да спечелят до 50 километра пробег между зарежданията."

Ето и едно интересно видео с Волфганг Цибарт, директор на техническия дизайн на компанията, който обяснява подробно за новата концепция използваща термо помпа.

I-Pace на Jaguar безспорно е сред най-очакваните електромобили, които ще се появят на пазара през следващите няколко години. Спортният SUV ще разполага с 90 кВт батерия и по данни от последните тестове на колата ще може да изминава около 400км с едно зареждане.

Електромобилът ще ускорява от 0 до 100км/ч за 4 секунди, а при активирането на Ludicrous Mode колата ще те понася със скорост от 96 км/ч в рамките на 3,2 сек. 

Jagur вече започна производството на колата в завода си в Австрия и вече има над 400 заявки, но на този етап цената остава все още тайна. Финалната версия на колата очакваме да видим на автомобилното изложение във Франкфурт през септември.

 


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Faradey Future щял да има 130квтч батерия а тия само 90 каквито имаха Тесла още 2016г

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

И 2-3 пъти по евтини електромобили имат Термо помпа, какво е постижението толкова тук

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

За тях е постижение вероятно. Tesla не е много подходящ пример за сравнение може би, защото са много много по-напред от такива като Jaguar в тази сфера.

Всеки гледа да си изтъкне продукта по някакъв начин

Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

https://www.youtube.com/watch?v=QTbdShA8QU8 - кратко клипче, на мен колата ми харесва като дизайн

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Щом очакват цените на електромобилите да са като на бензиновите след 7 години, значи още много неща ще се подобрят по тях.
Ще променят напрежението от 12V по електрониката на електромобилите. Ще направят регенерираща та спирачка по мощна, предавателните кутии по малки и леки, електромоторите по леки, инверторни и контролери по леки

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари