Стойности за спад в пробега на Tesla Model S при минусови температури

Електромобили
В този блог: Януарски Model S тест показва какво да очакваш като спад в пробега на Model S в студена зима.

Приятели сме със създателите на Teslarati – блог за електромобили като eCars.bg (основно за Tesla) – и обменяме ценна информация. Използваме интересни теми, по които да пишем и сега има такава в Teslarati – засечени стойности за спад в пробега на Tesla Model S през януари 2015...

Първото, което се набива на очи от блога на Роб за едномесечните му засичания при отрицателни температури, е спадът от около 40% в пробега на неговия Model S. Пробегът варира в зависимост от стила на шофиране, наличието на снежна покривка, температурата и други фактори.

Роб записвал прогнозния пробег преди тръгване сутрин и след това още веднъж вечерта, както и изразходваната енергия в кВтч, актуалните изминати километри и средната температура през деня. Резултатите му показват увеличение в разхода на енергия между 21% и 57%.

Един сериозен фактор за намаляване на пробега се оказали непочистените пътища. При шофиране върху сняг или лед пробегът намалява допълнително.

Обобщение на резултатите

След всичките засичания и записки, в следната таблица Роб показва актуалния максимален пробег, който очаква от Model S с батерия 85 кВтч при съответните условия:

Температура Суха магистрала Заснежена магистрала Сух път Заснежен път
-12 C° 243 км 182 км 267 км 200 км
-7 C° 270 км 201 км 295 км 221 км
-1 C° 290 км 232 км 319 км 256 км
5 C° 309 км 232 км 340 км 254 км

Анализът на Роб показва, че при температури под -10 C° и на заснежена магистрала пробегът на Model S може да падне до около само 180 км. Официално пробегът е близо 430 км, но ето колко може да "пострада" от студените зимни условия. Единственото, което липсва в картинката е как е използвано отоплението, а то може да е голям фактор за намаляване на пробега.

В най-добрия вариант – малко над нулата и сух път – пробегът вече е 340 км или около 90 км по-малко от оптималния.

Ако навън е -20 C° или по-студено... за тези случаи може би трябва да питаме норвежците.

Този спад важи и за останалите електромобили. Миналата зима Auto Bild изкара едва 50-ина км с BMW i3 и Renault ZOE в Алпите, а скромният принос на автора на този блог със статистика е за около 10-15% спад в пробега на Renault Twizy при шофиране когато навън е около или малко над нулата.

И накрая няколко съвета от Роб как да се подготвиш за шофиране на Model S през зимата:

  • Очаквай (средно) 40% повече разход на енергия през зимата;
  • Очаквай загуба на около 15 км реален пробег на всеки 5-6 градуса спад в температурата;
  • Ако пътищата не са сухи очаквай загуба на още 25% от пробега.

С всичко това на ум, ще си правиш услуга, ако по възможност планираш добре шофирането предварително. Повече подробности и още информация от тестовете на Роб ще намериш като кликнеш линка отдолу.

От: Teslarati

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Поздравления, чудесен блог!
Нямам много наблюдения със съвременните електроавтомобили (колко енергия харчат) то няма и голямо предлагане в държавата, ноо няма черно на бяло (прим. Рено\Нисан) колко харчат на миля\км. Какъв е реалния разход на енергия (Wh\km.)
Подобна информация би помогнала на потребителя още преди закупуването на автомобила...

Злати
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=Злати:1323]Поздравления, чудесен блог!
Нямам много наблюдения със съвременните електроавтомобили (колко енергия харчат) то няма и голямо предлагане в държавата, ноо няма черно на бяло (прим. Рено\Нисан) колко харчат на миля\км. Какъв е реалния разход на енергия (Wh\km.)
Подобна информация би помогнала на потребителя още преди закупуването на автомобила...[/QUOTE]

Ей, благодарско Злати, радвам се, че ти допада блога. Имаме инфо за разхода, може да погледнеш в [LINK=http://www.ecars.bg...

[QUOTE=Злати:1323]Поздравления, чудесен блог!
Нямам много наблюдения със съвременните електроавтомобили (колко енергия харчат) то няма и голямо предлагане в държавата, ноо няма черно на бяло (прим. Рено\Нисан) колко харчат на миля\км. Какъв е реалния разход на енергия (Wh\km.)
Подобна информация би помогнала на потребителя още преди закупуването на автомобила...[/QUOTE]

Ей, благодарско Злати, радвам се, че ти допада блога. Имаме инфо за разхода, може да погледнеш в [LINK=http://www.ecars.bg/catalog/elektricheski-avtomobili]каталога на eCars.bg[/LINK] или в другия ни [LINK=http://www.elektromobili.bg/elektromobili/marki-modeli]каталог на Elektromobili.bg[/LINK].

Обикновено даваме среден разход, защото много варира спрямо скоростта и пътните условия. Имаме все пак допълнителна информация с разхода при различни условия, която постепенно ще добавяме към профилите на електромобилите.

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения