Sidebar

24
Сря, Апр
× Място за всякакви Tesla Model S теми, коментари и мнения.

Какъв разход ти дава Model S на магистралата?

Преди 9 години 9 месеца - Преди 9 години 9 месеца #1374 от mumojem
Засега от България имам отзиви за около 300 км магистрално от двама собственика. При едно от пътуванията София-Пловдив-София на пристигане е имало съвсем малко в Батерията. Говорим за бързо каране.

Но при наистина бързо каране с макс. скорост с 210 км/ч Model S дава около 155 км пробег...

При 170-180 км/ч разходът е около 27 кВтч, което значи, че пробегът е до около 300 км

Ето един пример от форума на Tesla:

I have figured out pretty quickly, on what distances I can go fast. For example, I often drive Zurich to Munich (about 320km, 1/3 of it in Switzerland (=120kmh), 2/3 German Autobahn (180 kmh or faster), and I usually arrive in Munich with 40-60 km left.

If I drive from Zurich to Frankfurt (410km), I have to limit myself to about 110 kmh to make it without recharging, which still is awfully slow in Europe (WE NEED SUPERCHARGERS FAST).

I can truly say, that the Model S is a real Long-Distance-Runner even at higher speeds and I feels very comfortable even at speeds beyond 180 kmh.


Значи от това и от нашите отзиви вече се добива добра представа - при 180 км/ч до 300 км пробег, но може и по-малко да е в зависимост от терена и ако повече време се кара с такава скорост


Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 9 месеца #1375 от firesword
Интересно :) Според мен това много не допада на хората, че разхода варира в големи граници в зависимост от скоростта, и някак си ги кара да се чувстват несигурни с електромобила - ще стигне ли тока за където са се запътили , няма ли :) Но мене лично не би ме притеснило, особено ако карам колата с най-голямата батерия :)

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 9 месеца - Преди 9 години 9 месеца #1377 от mumojem
Като гледам си се купува здраво Model S - няма още налични, всичко се поръчва и произвежда. Това с 210 км/ч макс е прогнозна работа - но къде ще караш толкова време с тази скорост. За мен меродавни са отзивите от България за около 300 км с предполагам до 170-180 км/ч на места.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 5 месеца #1573 от Dyulgerov
Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 9 години 5 месеца - Преди 9 години 5 месеца #1574 от mumojem

Dyulgerov писа: Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?


Със 100 км/ч средна скорост по-скоро не. Ето ти един материал да видиш точно как се справят: www.ecars.bg/blogs/696-elektromobili-tes...tesla-model-s-360-km

Model S 85 със средна скорост 108 км/ч - 364 км пробег!

Бих го пробвал това начинание със сигурност - някъде там му е предела на Model S 60 (370 км) - с до 80 км/ч имам увереност, че може да стане това упражнение, за което говориш, макар и на ръба.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 5 месеца #2079 от nio
Много ме интересува пробег по магистралата с разрешените 140 км/ч ? Дали ще стигне от Бургас до София?
Но много по живо ме вълнуват данни за разхода на модел Х, при това с каравана отзад? Дали вече има някъде в нета публикувани отзиви?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 5 месеца #2083 от mumojem
За Model S, с поддържане на 140 км/ч където е възможно (но като цяло значително по-ниска средна скорост дори на магистралата (намаляваш, трафик, тунели и т.н.), пробегът е 300-320 км. Очаквам пробег 260-280 км с поддържане на 140-145 км/ч на места. Зная от Model S притежател, че с повечко натискане от София стига само до Сливен.

За Model X с ремарке, макс. разрешена скорост е 100 км/ч, така че това отгоре отпада, но предполагам, че пробегът ще е вероятно около 350-370 км. Като попадна на инфо от потребители ще видим какво казват.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 5 месеца #2701 от dzarder
Здравейте,

Да ви кажа за модел Х ако карам със 180-190 км/ч по магистралата немога да мина повече от 160-170 км с едно зареждане с 90кв батерия.

Липсата на фаст чарджъри в България е осезаема.
Харесано от: firesword, PETROV

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 4 месеца #2703 от PETROV
Здравейте,
Да разкажа първи впечатления от извънградско каране с модел Х.
София -Априлци-София за един ден. Разстоянието до Априлци 200 км, общо 400. Бях си осигурил в Априлци зареждане за всеки случай на трифазен ток 16А за стандартната мобилна зареждачка на Тесла.
Температурата беше около 12С и валя с прекъсване и на отиване и на връщане. Бях заредил батерията 100% и при тръгването сложих климатика на икономичен режим на 22С.
Идеята ми беше да карам "нормално" спокойно и безопасно - на магистралата 130, след нея 100.
Качването на Витиня със 130 дръпна доста от батерията и прогнозата за това колко километра остават на батерията силно спадна, но спускането "върна оптимизма" като почти през цялото време беше в зелената зона.
След магистралата трафика не беше много натоварен, пътя го знаете. Разхода на ток доста спадна, но истинския рай за батерията дойде след отбивката от главния път през Дебнево. Нов асфалт, без стръмни наклони с доста завой и минаване прес населени места 35 км. Средна скорост от 50 до 80... и в Априлци след изминати 202 км колата показваше, че и остава 53% батерия.
На трифазния контакт колата стоя около 2 часа, /докато си свърша работа/ и с нови 80 км запас спокойно се прибрах в София /малко по бързо от колкото на отиване/ и в гаража батерията показваше 76 км.
Този резултат е малко над мойте очаквания. Ако не се минава през такива изкачвания /Витиня/ колата може да даде и по добри резултати. След две седмици имам път до Сандански 160км. Ще ми бъде интерсно да видя разхода.

P.S. Най големите фенове на Тасла са колеги с BMW. Много се радват като изпреварват ;-). Сигурно рядко им се случва да настигнат такава кола.
Харесано от: mumojem, firesword, ivo etron

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 4 месеца #2734 от mumojem
Добре стана да го пуснем в блога - бая интерес има към инфото :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 4 месеца #2772 от PETROV
Ето тоя пич, според мен е най-големия спец по тегленето на каравани, ремаркета и т.н. с ТЕСЛА Х. И един от най-големите ФЕНОВЕ на ТЕСЛА.

A while ago I towed a 1600 kg/3500 lb caravan. Unfortunately I wasn't able to cruise at 80 km/h due to Friday traffic. The average speed was around 60-65 km/h and the consumption was 400-500 Wh/km.


Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 дни - Преди 6 години 2 дни #4039 от sorcererals
Аз ще направя една бърза съпоставка между зимен и пролетен разход на Тесла S75D, базиран на личното ми шофиране в Норвегия, Швеция, Дания и Германия. А ако слушате, ще пиша пак за разхода като се прибера лятото в жегите до България. Да видим как ще се държи колата на дългия път, с различни температури, терени и настилки. А и дали, и как ще и се отрази жегата.
Започваме с декември, като взех колата на 16.12. от Тесла. Седмица след това пътувах до Германия за Коледните празници. В Норвегия я карах на кратки разстояния и основно със студена батерия, температурите бяха около 0-та и колата ми даваше разход около 21-23квт на 100км. Да уточним, че Тесла-та е Iphone на колела, та от време на време се налага да бъде рестатирана, и този номер ми го извъртя още първата седмица. Един ден просто отказа да се стартира и ми даде грешка, говорих със сервиза и те ми казаха как да я рестартирам. След това ми се е налагало още 2 или 3 пъти да я рестартирам. Според Тесла това е бъг в софтуера, аз нещо не съм съгласен с тях. Та тръгнахме към Германия(Франкфурт-1700км в посока), по пътя има чарджъри на всеки 150 км до 250 км, така че човек няма никакви проблеми със зарядната мрежа независимо от скоростта. Единствено може да се удължи времето за пътуване при по-често спиране на чарджър, т.е. при поддържане на по-висока скорост. В Норвегия за около 150 км до ферибота, колата ми даде разход под 20 квт/100км при поддържане на 100км/ч скорост и сравнително равнинен релеф. На чарджърите в Норвегия често има опашки, така че при пътуване тук е добре човек да си планува времето и спирането за зареждане внимателно. Хванахме ферибот до Дания(след нас другите фериботи ги спряха, а нашето пътуване беше кошмарно заради времето, което уцелихме), в Дания се намира по някоя и друга Тесла по чарджърите, но като цяло не е проблем зареждането, както е в Норвегия. Пътя е магистрала, като ограниченията в Дания варират в диапазона 110-130км/ч, а в Германия от 110 до пътища без ограничение. Ние бяхме с децата, та поддържахме скорост 110-130 км/ч и в двете държави. В Дания пътищата са по-добри, но има някаква разлика в настилката, разхода в Дания при тази скорост и температури +1 до +5 градуса (в двете държави) беше около 23квт/100км, дкато в Германия падна на около 21квт/100км. А в участъка около Хамбург, където има ремонти почти през цялото време и се поддържа скорост около 80км/ч, разхода ми падна на под 19квт/100км. Като цяло се движех в тези граници, на дълъг път карах на круиз контрол, градско карах спокойно и равномерно. В Герания по чарджърите можеш да видиш норвежки, датски, шведски и тук-там немски Тесли, като има не повече от 1-2 коли да зареждат, ако изобщо ги има. Единствено на чарджъра, на Мариот хотел, във Висбаден май беше, ми се наложи да изчакам, да се освободи чарджър, като според мен причината беше, че имаше само 4 колонки, но заради наличието на чарджър имаха гости с Тесли(нещо, което нашенските хотелиери не искат да разберат. Сега планувам да спя в Тесла смарт хотел до Белград, само заради опцията да имам осигурено зарядно). По път спахме в един хотел, до който имаше чарджър с 16 колонки мисля, в хотела отново имаше клиенти с Тесли. Целият път с всичките спирания и помотавания, все пак бяхме с две деца и няма как да е по друг начин, ни отне 21 часа, като тук не включвам преспиването. На връщане показателите бяха същите, но там избрахме пътя през цяла Дания, защото нямахме желание да си причиним ферибота отново предвид, че ни обещаваха същото „прекрасно“ време. Разхода в Германия беше най-добър, след това Дания и накрая Швеция(и Норвегия). Дееба тая Швеция, имам чувството, че е само баири, и само нагоре................и в двете посоки(след това пътувах два пъти и в двете посоки). На отиване един идиот в Дания ме натисна на едно излизане към магистралата, а след това изхвърча камък от гумите му и ми спука стъклото. Всичко беше ок докато карах на положителни температури, но като спрях на последния чарджър в Норвегия навън беше -4 градуса, стъклото каза „пук“ и в рамките на седмица(докато ми дойде часа за смяната му) стъклото цъфна като рога на благороден елен при тукашните минусови температури. Та вече сменях и предно стъкло.
Вече в Норвегия при шофиране основно на къси разстояния и студена батерия, разхода на колата в дните с температури под -15 градуса(ползвайки батерията за подгряване и размразяване) скочи до над 30квт/100км. Това ще го избегна следващата зима, домашния чарджър би трябвало да ми пристигне в рамките на 10-тина дни и ще си имам опция да зареждам/подгрявам и вкъщи.
Февруари ходих до Швеция, а средата на март до Франкфурт отново, разхода в Швеция се потвърди, докато в Германия беше около 20-21кв/100км при вече твърдо положителни температури, макар че ни хвана изненадващия сняг там. Е, при скорост около 150-160 км/ч разхода си скочи на около 27квт/100км.
Това, което ме дразни на GPS-а е че ми изчислява пробега с остатъчна батерия не повече от 15% при пристигане на следващ чарджър/крайна точка. Да, обаче при ниски температури и тегав релеф(Швеция) колата губи 10-тина процента от батерията при магистрална скорост, което означава, че при пристигане ще имам не повече от 5% ог батерията, което не е толкова страшно, но при дълъг път има изненади като задръствания или обикаляне заради ремонти, което много бързо може да ти „изяде“ оставащите 5% и да не знаеш дали ще стигнеш до дестинацията си(дори със скритите около 5% запас които не се показват на екрана). Сигурен съм, че е зададено така, за да се намалят до минимум спиранията/зарежданията на чарджър, респективно времето за пътуване, но опита показва, че е добре да има малко повече запас особено при пътуване с деца. Иначе времето до Франкфурт и обратно, този път през цяла Швеция и Дания е горе долу същото, 21 часа с всичките спирания.
Зимата при топла батерия, разхода в Норвегия ми беше около 21-23 квт/100км при тукашния релеф и ниски температури. Определено съм доволен от гумите и двойното задвижване, нямах никакви проблеми с шофирането на снега. Единствено предното стъкло замръзва при шофиране с 40-70км/ч и температури около 0 до -5 градуса, когато вали. Чистачките замръзват, почват да мажат стъклото и се налага да спирам, за да ги почистя. Температурата на купето от 21-23 градуса не помага особено, нито включване на отоплението на предното стъкло.
Сега при вече (относително)твърдо положителни температури разликата е осезаема. Разхода при около 80км/ч ми е малко над 16квт/100км, а последните дни при температури 2-20 градуса, спокойно каране на средни дистанции от сорта на 10-30км, разхода който ми даде колата е 13,5-15,5 квт/100км.
Всички посочени цифри са на база изминати последни 50км, което ми излиза на дисплея. Ще видя какво ми показва колата на база целия пробег до момента и ще нулирам, за да го засеча отново наесен. Като ми остане време ще кача снимки.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 1 ден #4040 от sorcererals
Това е разхода на колата през седмицата, като е карана основно на разстояния 5-30км спокойно каране, автопилот където е възможно, карана е от мен и от жена ми. Първото е разхода за последните 50км, второто е оставащото разстояние, което може да измине колата, ако се кара по същия начин. Снимките са от вчера около 12ч.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 1 ден #4041 от sorcererals
Ето го разхода за първите 12000км карани основно при зимни условия, мощностите за подгряване на батерията и колата са ползвани основно от капацитета на самата батерия, като 7500 км са само дълъг път, две ходения до Германия и едно до Швеция.
Следващите три снимки са от първите 50 км след нулирането на информацията за триповете.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 1 ден #4042 от sorcererals
Извинвам се за качеството на първите две снимки, просто мернах, че разхода падна много и в бързината не успях да ги щракна качествено. Това е от последните 50км вчера, като колата се караше основно на автопилот/круиз контрол със скорост до 90 км/ч в ограниченията, нямаше почти никакъв трафик, в единия тунел нещо бачкаха та ограничението беше 50км/ч за около 3 км. Като цяло без никакво напъване на прибиране от гости.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4044 от PETROV
Колега, защо караш предни 3,2 bar и задни 3,3 bar /47,86psi/?
Това по препоръка на някой от сервиза на Тесла ли е?
Защото на колата има означено друго налягане за гумите. Например:
teslaownersgroup.co.uk/kb/tyre-pressures-for-tesla-model-s-x

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #4045 от sorcererals
Зимните гуми са 19-ки Pirelli, летните са 19-ки Michelin. И в двата случая от Тесла ми отговориха, че трябва да са на 3,1 bar про кола в покой и положителна външна температура, като зимата падаха до 2,9 bar докато колата е паркирана, а при шофиране се качват до 3,3-3,4 bar, след като се загреят. Просто снимките са в различни моменти, включително по време на шофиране, когато са загряти и налягането варира. Когато взех колата пропуснаха да ми кажат какво трябва да е налягането, като 4-те гуми бяха с различно налягане вариращо от 2,2 bar до 3,2 bar. Респективно сензорите разправяха, че налягането в гумите е ниско. Оправих ги след един телефонен разговор с Тесла, които ми дадоха тази препоръка. А след като смених с летни гуми миналата седмица, тези които имат договорка с Тесла за тази услуга ги сложиха отново на 3,1 bar. Иначе колата веднага разпозна, че са инсталирани други гуми и си поиска потвърждение.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 8 месеца #4383 от sorcererals
Пак съм аз. :)
Вече направих над 25000 км на колата и разхода и през лятото е някъде около 17,5 kW/100 км, снимки ще пусна тези дни. Колата се държи много добре както на дълъг път, така и на градско. В общи линии навсякъде след Германия(че и в Германия на места) бяхме атракция за хората. Засякохме се с още доста „норвежки“ Тесли, та определено бяхме атракция на много места. Не мога да опиша какви физиономии видях. Пътя ни беше следният на първи етап: Аскер-Ларвик-Ферибот до Хирштхалс(Дания)-Германия-Залцбург(Австрия)-Словения-Хърватска. Разхода в Норвегия ми беше малко над 16 kW/100км като при магистрална скорост скачаше на около 18-19 kW/100 км. В общи линии това беше разхода през целия преход до България и обратно с малки изключения в Германия, където на връщане(вече без деца) стъпах да я тествам как върви. Ами върви и си ги вдига 210 км/ч като през цялото време набира повече от добре. Пътя почти през цялото време е магистрала(с изключение на отсечката Любляна-Риека, където пътя минава през малки селца и е с много завои, респективно се кара бавно, дълго спускане, та батерията дори се позареди), като чарджъри има навсякъде. Заредих на destination charger в Цръквеница, Хърватска, в един хотел, като дори не ми поискаха да си плащам. За сметка на това Хотел Tesla smart stay в Белград не го препоръчвам на никой. Хубаво ползват името на Никола Тесла и са дестинейшън чарджър на Тесла, но до там. Това беше вторият етап на тура след 2 седмици релакс в Хърватска. Цръквеница-Загреб-Славонски Брод-Белград с преспиване-Пловдив(със спиране за зареждане на централата, на Кауфланд в София).
През първият етап единственото „по-интересно“ беше, че заради 2 катастрофи и ремонтни дейности точно преди Залцбург, пристигнахме в хотела с около 5 часа закъснение. А да, едно ченге ме изпрати да карам направо, а Залцбург беше на ляво с обяснението, че пътя е затворен и работят. В момента, в който подминах отсечката видях, че отвориха отбивката та аз направих леко нарушение и си хванах правилния път, а ченгето сигурно още го сърби задника. Та не са само нашите идиоти. На вторият етап обаче стана весело. Според колата щях да се докопам до хотела в Белград с минимална батерия(лятото загубата спрямо предварителните показания е с до 5%, дори на местата с ремонти, т.е. шофиране с 50-80 км/ч дори се увеличаваше очаквания пробег), аз обаче бях с багаж и две деца в колата, та прецених, че ще разбия пътя със спиране в Славонски брод за дозареждане преди да продължа към Белград. Предварително се свързах с едно момче в Славонски брод, чиито координати ги има в PlugShare(каза ми, че може би скоро ще има и бърза зарядна 50kW при него), като той ме посрещна на входа, на града и ме заведе до чарджъра. Човека притежава карти на Елен(местния доставчик на зарядни станции), които пък от своя страна вече не издават карти, но и приложението им все още не е в употреба. За капак не можеш да регистрираш и собсвен чип (в моя случай от Норвегия). Та патова ситуация. В Славонски Брод има още една зарядна станция в мол-а до центъра, карта има при охраната. Само внимавайте коя отбивка ще хванете на кръговото до мол-а, че да не се озовете на границата с Босна и да се налага, да правите обратен завой, като нас :D. В мол-а се зарежда само в работно време, но ако се свържете с момчето, той ще намери решение, дори да отидете посред нощ, както ни се случи на нас пътувайки обратно към Норвегия. Та ние хапнахме в Славонски Брод, разходихме се малко и след около час и половина, и около 120 км допълнителен заряд се отправихме към Белград. Там отседнахме в хотел, който не препоръчвам. Запазих семейна стая, която беше доста просторна и в общи линии с това и усмихнатия персонал на рецепция се изчерпва позитивното за хотела. Намира се на една малка уличка, като от ляво има паркирани коли, хотела е от дясната страна, улицата е с лек наклон нагоре, а рампата на хотела е стръмно надолу. Тесла-та не е от най-маневрените коли, та без маневра е почти невъзможно да влезе човек към паркинга. Отстоянието от двете огледала до стените е между 5см и 10см. Започвам от там, че душкабината е инсталирана от слепи майстори според мен. Вратата и не се затваряше. Оказа се, че канала в душкабината е запушен и се оттичаше много бавно, респективно кабината се пълнеше с вода та ми се наложи да спирам водата 4-5 пъти, за да успея да взема един душ. В 23:30 вечерта и спящи деца след цял ден път не беше актуално да се занимавам със смяна на стаи и разправии. Поради незатворената врата се стичаше вода и извън кабината. Реших да я подсуша, че тръгна към стаята, а тя беше с паркет. Хвърлих една хавлия на пода, подсуших и като погледнах хавлията вече бях бесен. Не знам от кога не бяха мили пода на банята, но кърпата от бяла беше кафява. Слизам на закуска(предвидливо включена в цената, все пак съм с две малки лами) и поредното разочарование. Сърдит чичко шкембелия, „ресторант“ с квадратура около 15 кв.м.(барабар с бара), почти никакъв избор за закуска. Колата ми я снимаха закусващите на други две маси, определено си беше атракция. Стигнахме до кафето, а ние хич не харесваме негърска пот, та си поръчахме еспресо. Оказа се, че то се доплаща, нищо че уж закуската е включена в цената. Отделно се доплащаше за паркинг и за зареждане поотделно. Попитах ги как мога да заредя без да паркирам, не можаха да ми отговорят. И това след като си им оставил една прилична сума за стаята. Иначе казано, тарикати на дребно, мизерно от към чистота и от към храна. Чак жал ми стана за момичето на рецепция при напускането на хотела, защото тя го отнесе. На тръгване спрях на Икеа, за да пробвам чарджъра там, че Марто беше писал, че не е успял да зареди Zoe-то. Чарджъра работи, а Zoe-то иска 43 kW АС чарджър. На мой колега е същото, не може да зарежда навсякъде и е леко прецакан, дори и в Норвегия. По път решихме да хапнем на кафана Стара Трапеза в Ниш. Намира се много близо до главния път, но пича предлага само обикновен контакт, което в нашия случай ще рече 13 км заряд за час. Е, дозаредихме 26км докато се помотавахме да хапнеми децата играха с едно кученце, и се отправихме към България. Не знаехме дали чарджъра точно преди последния стопп за плащане на магистралата ще работи(някой беше писал, че е бил в ремонт), та карах кротко, за да се докарам до София. Чарджъра го намерих като се връщахме обратно, та дозаредих на него по път за Белград. На митницата си беше митинг, в София заредих колата на чарджъра в Кауфланд и се прибрах до Майна таун. За колегите с BMW са споменали по-горе. Аз ще допълня, че тези с Голф и някои млади момчета с иначе лъскави коли също много се пънеха, явно им е голяма тръпка да се дърпат с Тесла. Много се смях.
Обратния път беше Пловдив-София-Белград, Загреб-Любляна-Венеция-Басано дел грапа-Австрия-Германия-Дания-Швеция-Норвегия. Средният разход на колата се движеше в диапазона 18-19 kW/100км, като по баиррите скачаше, но на спусканията компенсираше. Потвърди ми се предишната информация за Швеция, магистралата и в двете посоки е баир на горе. Не знам как го правят, но разхода там дори надхвърли с малко 19 kW/100 км. Снимки скоро.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.