Блог (105)
![BMW i3 продажби – 10,000 поръчки първоначално? bmw i3 prodazhbi](/images/stories/2013/nov/bmw_i3_prodazhbi.jpg)
Този "сигнал" дойде от Иън Робъртсън, шеф за продажбите на BMW в глобален мащаб, по време на скорошния автосалон в Лос Анджелис. И още – супер плъг-ин хибридът BMW i8 вече е разпродаден. Има се предвид цялото първоначално планирано за производство количество...
Електромобилът те 'мами' при зареждането... Ами сега?
От Мартин Хаджистойков![Зареждаме Renault Kangoo ZE от параклис в Боровец zarezhdane elektromobil](/images/stories/2013/nov/zarezhdane_elektromobil.jpg)
Към тях ме насочина коментарите под блога "Колко да струва едно бързо зареждане на електромобил в България" – темата загуби (в енергия) при зареждане на електромобил. В общия случай те са около 15-20% в процеса на зареждане [или само 5% както се отбелязва в коментарите под блога]. Ако заредиш, например, 12 кВтч ток, в батерията влизат около 10 кВтч. Защо се получава така и "измама" ли е това? Да видим...
Колко да струва едно бързо зареждане на електромобил в България?
От Мартин Хаджистойков![Бързо зареждане на електромобили в България - колко да струва? burza zariadna stancia elektromobili bulgaria](/images/stories/2013/nov/burza_zariadna_stancia_elektromobili_bulgaria.jpg)
Преди още да имаме и една бърза зарядна станция за електромобили в България, като знаем какви са цените за зареждане в други държави, опитваме да направим сметка за оптималните тарифи (на оператори) у нас ...
![Дали Tesla Model E ще се превърне в масов електромобил? tesla motors service center model s](/images/stories/2013/nov/tesla_motors_service_center_model_s.jpg)
За този доста по-приемлив като цена модел се говори вече от известно време. Включително съоснователят на Tesla Елон Мъск потвърди, че ще се гони цена от около $35,000. В Европа вероятно ще е със знак € отпред. Анализатор от Barlclays твърди, че това обаче няма да е масовият модел на Tesla. Готови сме да поспорим...
Продават ли се на загуба електромобили(те) и докога?
От Мартин Хаджистойков![Електромобилите са скъпи, но въпреки това може да са на загуба в началото visoki ceni elektromobili](/images/stories/2013/nov/visoki_ceni_elektromobili.jpg)
Често ни питат "Защо го правите и от какво печелите?" За това, с което се занимаваме – популяризиране на електрическата мобилност. И един младеж в BMW Welt в Мюнхен ни пита така. Тогава му отвърнахме с нещо подобно, но сега като имаме вече това инфо бихме му казали "BMW може да губи до $270 милиона годишно в следващите пет години от електрическия i3"...