Все още няма информация за техническите показатели на тази електрическа спортна кола, но те би трябвало да са много близки до тези на представения през 2009 първи e-tron прототип: 313 кс и 4.8 сек от 0 до 100 км/ч.
Audi разбира се потвърждава своите амбиции за електрическата мобилност:
"С R8 e-tron, ние показваме колко вдъхновяваща може да бъде електрическата мобилност. Всяка система в тази кола е настроена за максимална производителност и пробег. R8 e-tron е много важен проект за Audi, защото познанията и опита, които ще натрупаме с него ще бъдат използвани по-късно за масово производство на електромобили".

"Работниците във фабриката, където се сглобява колата, са специално квалифицирани за работа с високоволтажни превозни средства", разказва Андреас Хайне, директор проекти на quattro GmbH за разработката на R8 e-tron, която се извършва на три етапа. Първо е обучението за работа с високоволтажно оборудване според функциите и професионалната подготовка на служителите. В основата са знанията за придвижване и работа по високоволтажни коли. След това курсът преминава през специализирано обучение за работа с електрониката. В обучението да станат електротехници, авто инженерите се научават да изпълняват всички дейности по високоволтажните коли.
От 2011 до 2015 г. Audi ще инвестира над €5 милиарда в двата завода в Инголщат и Некарсулм и голяма част от инвестициите ще бъдат насочени към разработването на нови продукти и бъдещи технологии като електрическо и хибридно задвижване.
Историята на Audi R8 e-tron
Септември 2009 - колата е представена на автошоуто във Франкфурт, като високо-производително спортно e-tron купе с изцяло електрическо задвижване, 313 кс мощност, 4,500 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди.
През юни 2010 е взето решение за производството на R8 e-tron в малък обем в Некарсулм.
Юли 2010 - Audi R8 e-tron печели 167-километровото планинско рали за електрически коли Silvretta.
Електро-амбицията на Audi завършва със заявката: "Ние искаме да сме водещ производител на електрически коли до 2020 г."
[Източник: Audi AG]